- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Panjat Memanjat

Wednesday, June 25, 2008

Panjat Memanjat

Sesi Menampal Ngan Surat Kabo Di Luar Kelas
Sesi panjat memanjat bermula semalam. Memandangkan semalam aku berpakaian agak sket punye ketat, aku biar ajer lar bebudak nie yg memanjat. Satu kelas dikosongkan dan kami mulakan dgn menutup sumer tingkap serta sumber kemasokan cahaya ke dalam kelas tersebut. Ambek lar surat kabo lama tuh, angkut, ambek selefon tape, nah, tampal! Tampal dek..jgn sampai aku nampak cahaya masok bilik! Bagos sebenarnya skolah dak laki nie, sumer laki kan, kerah je la. Dierorang pun sker. Aku pun senang, mengarah je. Berdiri tepi cam manduR (memula buh mandul..sekali incik Akeem Hensem perasan lar plak.. thnx akeem.. hahaha). Tp aku kena pastikan tiada sorang pun jatuh tergolek, keselamatan mereka aku kena jaga. Kang aper² jadi, aku plak kena tanggung. Sebenarnye, aku mungkin pakar buat rumah hantu nie. Tiap kali ada karnival, keje aku mmg buat rumah hantu, persal aku tak sker bab masak² nie. Sgt bosan tau bab masak nie. Hahahaha. Aku rela bertukang. Cam jantan kan aku nie? Aku tak kesah lar, janji ari karnival aku tak maen minyak ke, air ke. Leceh ar jaga bahagian gerai makanan nie. Lgpun aku mmg sker takutkan bebudak. Wat muka momok (sememangnya aku ada roper pontianak kalo lepaskan rambut). Syiok weh tgk bebudak terjerit terpekik terlolong kat dalam tuh. Pastu kalo ada yg kuar menanges, lg aku sker tau!
So, arinie aku pakai baju kurung la, pakai kasut flat. Senang sket kalo aku nak memanjat. Takder lar terselak sana sini. Mmg lar tak manis kan, pakai sket nye ayu, tp dok memanjat meja kusi. Peduli haper aku apa orang nak kata? Kekawan pun dah paham aku camner. Kalo aku tak panjat, sapa nak panjat lg weh??? Korang yg sebeso anak gajah itu ke? Patah meja kusi tuh aku rasa. Semlm dah tampal, tp agaknye angen tiop kuat sgt, abes segala tercabut. So, arinie wat balek, tampal balek. Kasik itu selefon tape abes. Totop totop. Kasik gelap. Sok aku mula wat lorong plak dalam bilik nie. Penatnye takyah citer la kan. Aku bole tido dalam lrt masa balek. Baring je tadi pun aku bole terlelap. Kaki aku dah lenguh. Peha aku dah sakit. Eh, persal semacam nye sakit je aku nie? Hep hep. No serong merong k? Mmg aku penat wat rumah hantu nie. Cam Power Puff Gal je rasa.
Totop itu lobang. Persal Cicer tgk ada cahaya lg???

Ko nie dik, tergolek ko kat situ nanti. Takpe, meh cicer pegang.

Aku amat memerlukan pertolongan kekawan untuk hari karnival nanti. Aku akan berada di rumah hantu itu nanti dari pagi sampai tengahari krn rakan² setugas pergi exam. Tgu dierorang balek baru la aku bole rehat. Sumbang la sumbangan tenaga. Bak kata Kos, sumbang diri sendiri pun bole. Ada brani ke?
En Kos sudi mao jadi hantu? Ann? Sopi?
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Labels: , ,