Saturday, September 29, 2007

Ayam Punye Hal

Mementang Dah Dapat Gaji..wah..sakan la nak gi makan²..Idea datangnye dari Incik Fik... Dan Aku menjadi tukang paksa.. Aku paksa Mus & Bad utk pi makan². Memula bercadang nak gi Kenny Rogers...Tapi kat SOGO hanya ader Nando's.. Nando's Pun Nando's Lar.. Janji dapat makan ayam.. lama nie tak makan ayam..(padahal ari² tibai ayam..) Mari Kiter Tengok...

Ntah mende yg Mus dok citer... 40 hengget nye citer..
Aku Tgh Kebulur...Haus..Lapo..Adeh..Rasa Nak Minum Je Ice Lemon Tea nie ( Air nie dah kena menom pun tau)
Bad Pun Kebulur Gak..Termenung Tgk Air Coke dier

Ayam....Nyumm Nyumm...

Ice Cream... Dapnye!!!!

Balik La Weh...Memasing Membawa Hala Tuju Selepas Kekenyangan..Kemengantukan

Monday, September 24, 2007

Bulan Ramadhan

Bulan Ramadhan Al Mubarak bermakna sumer muslim dan muslimat berpuasa dari subuh hinggalah ke waktu maghrib. Namun kekadang aku juge kena poser kerana beberapa perkara yg tidak dapat dielakkan. Ramai rakan²ku yg mengalakkan aku berpuasa sama demi kesihatan.

“Kasik la perot ko tuh berehat sementara. Setahun sbulan dier berehat. 11 bulan tau perot ko tuh bekerja.”

“Dgn berpuasa, byk penyakit bole ilang.”

Hehehehe..macam² hal lar dierorang nie. Aku bukan taknak berpuasa, tapi azabnye nanti aku yg tanggung. Mempunyai penyakit gastrik yg tahap kronik dan hampir menghidapi ulser usus. Heh… kalo kelaparan melampau, aku akan sakit perot, muntah² dan bukan setakat muntah biasa, malah aku akan muntah darah.

Kesah yg aku nak citer sebenarnye nie.. apa yg terjadi kat aku pada bulan Ramadhan nie. Bengong je..

  1. Aku akan mula pakai skirt (panjang atau pendek) dan blouse setiap hari bekerja. Kalo dulu aku hanya pakai sekali seminggu atau sekali 2 minggu kerana aku kurang selesa, rata² yang aku akan jumper pada waktu bekerja adalah kaum adam. Senang sket aku nak gi makan kalo aku pakai skirt + blouse. Kalo aku pakai baju kurung, konpom aku akan dipandang atas bawah, dijeling walaupun takat tapau makanan.
  2. Aku rasa sgt bahagia kalo gi ke tempat makan contohnye KFC, mcD atau kedai mamak. Tak perlu beratur panjang. Meja kosong pun byk. Tak perlu nak kelam kabut.
  3. Aku akan bawak paperbag kecik. Maner lar tau kot² aku nak tapau aper² ke. Aku segan gak kalo bawak bungkusan makanan ke hulu ke hilir. Bukan bole kira, kekawan yg takbole berpuasa tuh sker buli aku. Aku dalam perjalanan nak ke tmpt keje, ada plak yg sms or tepon,

“Weh, tlg tapau aper². Beli air. Beli roti. Aku tak poser nie.”

Cam despatch plak rasa. Alar..takper …aku sedia berkhidmat utk rakan².

  1. Aku sonok sgt kalo gi toilet. Persal pe ek? Persal takder bau rokok. Almaklum lah, sebelah toilet pompuan, toilet lelaki. Kaum lelaki nie kalo dah masok jamban, aper lg… ‘membunuh diri’ ngan berasap di dalam jamban. Seb baek la jamban tuh bersih & wangi. Biler dah bau rokok, utak aku krem. Tension sbb aku takbole buat mende yg sama. (aku baek wor time keje..hakhakhak )
  2. Aku akan makan kueh mueh ari². Aku sgt gumbira pada bulan Ramadhan nie. Byknye kueh mueh yg dijual. Yg beshnye aku bole rasa byk kueh. Dijual 3 biji RM1, membolehkan aku ambek sebiji sejenis sampai 3 jenis utk cukupkan RM1. Syiok kan?

Last but not least, aku susah gak sebenarnye nak makan di khalayak ramai nie. Bukan aku takbole nak makan, tapi orang tak kasik! Susahnye bermuka Melayu nie walaupun aku bukan Melayu. Unik juge. Biler bukan bulan Ramadhan, orang bole cam aku bukan Melayu. Tapi bila bulan Ramadhan, kenaper orang ingat aku nie Melayu plak?

Beberapa hari yang lepas, jam baru menunjukkan 6pm, aku teringin nak merasa KFC nye combo Ria. Ala..yg ader nasi + ayam + kuah kacang + air sirap + sup bebola ayam. Aku teros ke konter KFC. Pesan Combo Ria.

Aku : Dine in, Makan Di Sini, Combo Ria, please.
Dia : Hmmm…
Aku : Makan kat sini, combo Ria.
Dia : Kak, bungkus ke?
Aku : Tak la. Makan skrg.
Dia : Kak, waktu berbuka lama lg.
Aku : Tak kira! Saya nak makan skrang gak! Nak Combo Ria. (sambil gelak dalam hati)
Dia : Kak, kiter kena hormat bulan Ramadhan. Tak bole makan di khalayak ramai.
Aku : Nak combo ria! Nak combo Ria!
Dia : Hmmm.. (Sian aku tgk muka budak tuh masa tu. Serba salah dier. )
Aku : Akak bukan Islam la. (Sambil aku tunjuk rantai yg ader Crucifix)
Dia : Mintak maap kak. Sori kak. Muka akak cam orang Melayu.
Aku : I’m a Malaysian, ok?

Miakakakakaka. Krem tak otak? Bukan sekali, tapi dah 2 kali aku kena sepanjang bulan Ramadhan tahun nie.

I Think I .......

This Song Goes To Someone Outthere... Ihiks...




I THINK I
(English Translation)

I refused to believe that it could be so,
there’s no way that I’m in love with you,
I lied to myself that it’s just a petty jealousy,
that I must be feeling lonely, but I cannot hide it anymore.

I think I love you
But it must be so, Cause I miss you
without you,
I cannot do anything,
and you are always on my mind,
so seeing this, it must be,
I was unaware,
but now I can see that
your presence have delved deeply into my heart.

We are not meant for each other, and being friends is the best thing for us,
there isn’t a single thing we have in common,
so I claimed there’s no way we can be lovers,
but I don’t want to make excuses anymore.

why didn’t I know that it was you,
why couldn’t I see it when it was right in front of me,
it was beside me all along,
but only now can I see love.

Sunday, September 23, 2007

Things (Kena Tagged)



5 Things In My Bag Doraemon
1. Purse & Coins’ Bag
2. Digital Thingies : Handphones & Camera
3. Ladies’ Thingies : Baby Oil, Nevea Cream, Lips Gloss, Perfumes & Minyak Cap Kapak
4. Salem :Hubby Terchenta
5. Keys : Umah & Loker²







5 Things That Are In My Purse
1. Money, Money, Money
2. Cards : I/C, ATM & Credit cards, Name Cards, Kad Keje ( Tunjuk kalo gi Jabatan je ), Kad Klinik
3. Photos : Passport, Frens Me Wif *tut*
4. Coupons : Kenny Rogers & GSC ( Buy 2 Free 1 Wor….)
5. Handyplas ( Selalu Luka.. Kertas A4 tajam ar skrg)








5 Favorite Things In My Bedroom
1. My bed
2. Drawers
3. TV
4. PC
5. Bebear








5 Things I Am Doing Right Now
1. Wat Tag nie
2. Ajar Danial
3. Tgk TV
4. Menong And 5. Pegang Pen merah






5 Things I Wish To Do
1. Settle Down ( Anda Paham? Miakakaka..Konpom Ader Org Gelak )
2. Menang Nomot Ekor
3. Shopping ( Dah Menang Nomot Ekor )
4. Tour ( Go Around The World, Guna Duit Menang Loteri)
5. Tido (Ekceli Ngantuk.. Tak Cukup Tido.. )

5 People I Would Like To Tag
1. Linda10
2. SyamKasanova
3. Bunianz
4. Mishami
5. Ntah ??


Friday, September 21, 2007

Look Here!

Do I Look Like A Malay Gal?

*psstt... leave ur comment pls

Kereta Terbakar


Pagi tadi tetiber kat bawah umah ader bunyi siren bomba seawal kol 8. Gangguan tido sungguh.. saper punye kereta lar yg terbakar nie???Argggg! Geram

Saturday, September 15, 2007

Kueh Raya



Hikhikhik~ Poser baru 3 ari…tapi aku dah dapat tempahan kueh raya… sebotol dah abes. Tinggal lagi sebotol…dah separoh gak! Abes la..mgu depan nak makan kueh raya aper?


Tuesday, September 11, 2007

My Bro

Arghh… Lawanye Blakang Adek Aku!!!! Nak Juge~

Monday, September 10, 2007

In Love?

Alvina said...
“kalau kail panjang sejengkal, pendek kata jangan g mancing la!
kalau takut ombak gelora, jgn polah umah tepi pantai la. sik reti2 gik penangan tsunami ka???
hahahaaa...
tapi...
kalau dah suka...
sedangkan belon boleh dihijack, inikan pula.....
apasal la kau mala jak crita pasal cinta. kau tengah bercinta ka kinek tok? kekekeekk...”

Another fren said…
“I present to you the How to Make Anyone Fall in Love with You guide.”

Wee Wee….Huhuhuhu . Am I in love with someone? Nay… I ‘m not in love ..coz nobody want to fall in love wif me oso..how lar? But I do have someone in my mind…(miakakakaka)
/me blushing…..kohkohkohkoh

Wednesday, September 05, 2007

Dinner

Makan Malamku Utk 5hb September 2007

Mesti korang kata aku buang tabiat biler korang tgk makanan yg aku makan tadi. Aku pun pelik sebenarnye, persal aku jadi cam orang tgh diet. Aku bukan diet…tp hakikatnye aku dah tatau nak makan aper tadi. Penin paler aku memikir aper nak santap. Sambil aku gegolek kat katil pas balek koje, ber ‘sms’ ngan sesorang, aku tgk iklan roti, terdetik.. makan roti cecah kuah kacang la! So, aku turun kedai mamak yg bawah nie beli roti, jalan jauh sket sampai simpang depan tuh beli kuah kacang. Pakcik tuh pelik biler aku kata aku nak beli kuah kacang jer. Berkali kali dier tanya aku, ‘taknak satay ke dik?’ Waduh lar pakcik nie, aku pun tunjuk lar roti aku beli baru dier paham yg aku nak makan roti cecah kuah kacang dier. Kohkohkohkoh. Naek umah, pasang dvd, sambil aku nonton dvd, aku makan roti cecah kuah kacang sesorang.

Berbalek kesah makan, aku mmg kuat makan. Asyik nak makan je keje aku. Pantang duduk, aku mesti mencarik mende nak kunyah. Sampai kekawan kat tempat keje mesti tanya aku ader tak bawak makan, cikedis or mende kunyah2. Agaknye dierorang ingat aku nie doraemon kot. Sememangnye aku nie cam doraemon, aper dierorang nak, aku mesti ader. Nak obat kokot (korang tau ke per dier obat kokot nie? Cam obat gegat gak lar) ke, gam ke, gunting ke…ar..segala mende tuh aku ader…sampai ke mende yg jarang orang bawak dalam handbag…aku pun ader..contohnye?? ‘tuala wanita & panty liner’! Miakakakaka, tapi aku letak dalam drawer la..bukan dalam handbag… handbag ader yg ‘kecik’ itu sajer! Tghari tadi aku bawak ‘megi in cup’, masak air then tuang! Agaknye sbb tuh lar aku kenyang..tatau nak makan per kot mlm tadi! Last² aku duk bersila depan tv kat ruang tamu, bersantai & bersantap roti. Kenyang juge lar walaupun takat roti ajer. Takbole la asyik nak makan berat jer, kang naek laks perot aku… dah tak seksi… dah tak cam flat screen. Takbole nak pakai baju senteng nampak pusat! Perot mesti jaga..jgn memboyot cam beranak 3 or lebey. Wiii wiiiii… wahai perot.. jgn lar ko naek… kalo ko naek..aku yg susah ati. Sekian, mari kiter makan roti lg!

Tuesday, September 04, 2007

Dreams

We used to have bad dreams / nightmares. And recently, I’d this in my dreams~~~


Betrayal

To dream that you have been betrayed, represents your suspicions about a particular person, relationship or situation. This dream often occurs when you are having feelings of insecurity and are faced with major commitments in your life at the same time.

Anger

To dream that you are feeling much anger, forewarns that you will be involved in a terrible and tense situation. Your loved ones will let your down and disappoint you. It also forewarns that once solid ties will be broken. Being angry in your dream may have been carried over from your waking life. In your dream, you may have a safe outlet to express such emotions. You may have some suppressed anger and aggression that you have not consciously acknowledged.

To dream that others are angry with you. signifies your struggle to regain their lasting favor and friendships.

Monday, September 03, 2007

Sunday, September 02, 2007

Rui


Synopsis

Hana yori Dango evolves around a story about a poor girl who enters into an elite high school where she meet a group of 4 young powerful rich boys in that school, and from then on she encounters various of problems and also start a piquant spring love story.

I am so amazed with Hanazawa Rui (Oguri Shun). I loved how Oguri Shun played his character.He was always there for Mikano Tsukushi (Inonue Mao). He was mysterious and mischievous . He is SEXY, Isn’t he??? Gosh… wish to be with a man like him!



Saturday, September 01, 2007

Kekasih Gelapku

Ungu - Kekasih Gelapku

Kumencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tau
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku
Ku tahu ku takkan selalu ada untukmu
Disaat engkau merindukan diriku
Kutahu ku takkan bisa memberikanmu
Waktu yang panjang dalam hidupku
Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
Yang kucari s’lama ini dalam hidupku
Dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku
Haa…hidupku…haa…
Kumencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tau
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku
Hoo..oooo..
Wooooww…
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku
Mencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tau
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku
Kekasih gelapku…
Huuu…huu…

Merdeka!


Selamat Menyambut Kemerdekaan Yg Ke-50!