- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Dinner

Wednesday, September 05, 2007

Dinner

Makan Malamku Utk 5hb September 2007

Mesti korang kata aku buang tabiat biler korang tgk makanan yg aku makan tadi. Aku pun pelik sebenarnye, persal aku jadi cam orang tgh diet. Aku bukan diet…tp hakikatnye aku dah tatau nak makan aper tadi. Penin paler aku memikir aper nak santap. Sambil aku gegolek kat katil pas balek koje, ber ‘sms’ ngan sesorang, aku tgk iklan roti, terdetik.. makan roti cecah kuah kacang la! So, aku turun kedai mamak yg bawah nie beli roti, jalan jauh sket sampai simpang depan tuh beli kuah kacang. Pakcik tuh pelik biler aku kata aku nak beli kuah kacang jer. Berkali kali dier tanya aku, ‘taknak satay ke dik?’ Waduh lar pakcik nie, aku pun tunjuk lar roti aku beli baru dier paham yg aku nak makan roti cecah kuah kacang dier. Kohkohkohkoh. Naek umah, pasang dvd, sambil aku nonton dvd, aku makan roti cecah kuah kacang sesorang.

Berbalek kesah makan, aku mmg kuat makan. Asyik nak makan je keje aku. Pantang duduk, aku mesti mencarik mende nak kunyah. Sampai kekawan kat tempat keje mesti tanya aku ader tak bawak makan, cikedis or mende kunyah2. Agaknye dierorang ingat aku nie doraemon kot. Sememangnye aku nie cam doraemon, aper dierorang nak, aku mesti ader. Nak obat kokot (korang tau ke per dier obat kokot nie? Cam obat gegat gak lar) ke, gam ke, gunting ke…ar..segala mende tuh aku ader…sampai ke mende yg jarang orang bawak dalam handbag…aku pun ader..contohnye?? ‘tuala wanita & panty liner’! Miakakakaka, tapi aku letak dalam drawer la..bukan dalam handbag… handbag ader yg ‘kecik’ itu sajer! Tghari tadi aku bawak ‘megi in cup’, masak air then tuang! Agaknye sbb tuh lar aku kenyang..tatau nak makan per kot mlm tadi! Last² aku duk bersila depan tv kat ruang tamu, bersantai & bersantap roti. Kenyang juge lar walaupun takat roti ajer. Takbole la asyik nak makan berat jer, kang naek laks perot aku… dah tak seksi… dah tak cam flat screen. Takbole nak pakai baju senteng nampak pusat! Perot mesti jaga..jgn memboyot cam beranak 3 or lebey. Wiii wiiiii… wahai perot.. jgn lar ko naek… kalo ko naek..aku yg susah ati. Sekian, mari kiter makan roti lg!