Wednesday, June 04, 2008

Accident Di Genting

Terperangkap 15 minit

Oleh Fairul Asmaini Mohd Pilus, Mohd Affandi Mohd Tamyes dan Sarah Zulkifli
am@hmetro.com.my
GOMBAK: “Keadaan dalam bas ketika itu gelap dengan suasana kelam-kabut apabila masing-masing cuba mencari jalan keluar,” kata seorang pelancong warga Singapura, Fadilah Muslim, 22, menceritakan kejadian bas persiaran dinaikinya terjatuh ke dalam gaung sedalam hampir 50 meter, petang semalam.

Kejadian kira-kira jam 6.30 petang di Kilometer 25.5 Lebuhraya Karak menghala ke ibu kota mengorbankan dua penumpang yang belum diketahui identiti mereka, manakala dua lagi parah dan selebihnya cedera ringan.

Bas yang membawa 41 penumpang berkenaan baru setengah jam menuruni pusat peranginan Genting Highlands dengan hampir semuanya sedang tidur.

Hah...semalam ada bas jatuh gaung. Seb baek aku tak gi semalam. Eii..ngeri ngeri. Adakah aku patut bentikan hobi aku yg sker naek ke Genting?? Kalo la aku pegi semalam, apa jadi ek? Tp dah tentu aku bukan dalam itu bas. Mesti aku sangkut dalam jammed je kan?? (ayat sedapkan ati sendiri... degil nie...mao naek Genting lagi) Skrg musim ujan waktu petang, seeloknya aku pegi pagi². Then bertapa dalam *tut*, balek pagi besoknye. Ada mantap tak idea aku?
*top muka ngan bebear*

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

8 comments:

lily lotus said...

ngerikan dgr klau eksiden camtu..takpelah truskan jerlah hobi sker naik genting tuh..doa byk2 biar pegi blk slmt..ahaks..anyway cheer up ur day!

matamerah said...

Baik simpan duit buat beli bas Reen, pastu bas tu bawak naik genting..ekekeke

ita.itu said...

panjang lagi umur ko HD..amin..

Jentayutiara said...

nasib baik ko x prgi yer... selamt reen...

ukane said...

pandai jer ko carik alasan nak p genting kan...?

axim said...

pelik la pemandu bas zaman sekarang...tah camaner dapat lesen aku pun tak tau...lesen terbang apa....membahayakna nyawa insan lain lak tuh...hissshhhh...

menteil said...

xyah gi la..
baek ko habiskan duit tu ngan aku di bawah sudeyh...
muahaha..

chacha said...

haha
nk gak p genting tu