Wednesday, June 04, 2008

Asamboi Kurang Asam

Sedap? Meleleh air liur
Jeng jeng jeng. Santapan di waktu petang sebegini sambil lepak menonton pilem di-vi-di. Slurrpsss. Dapnye. Masham! Tp masih kurang asam. Tghari td aku lunch kat Desa Pandan. Desa Pandan & Kpg Pandan is my Territori ok? Kawasan Jajahan! Dah lama tak jejalan sekitar DP. Lalu aku pun meringankan kaki berjalan kaki. Giler kan? Sket punye jauh aku berjalan dari umah. Heks, takder ar...aku naek public transport cam biasa. Ronda punye ronda, aku nampak itu kedai jual ja-jan. Slurrpsss.... nak masok ke tak? Ish, lama dah tak layan asamboi. Beli je lar 110gram. This is my peberet. Wang Mei & Hua Mei, bole campo² sebab reganye sama. Aku dah biasa makan asamboi nie dari kecik. Kalo aku balik umah mak aku, dah kena berebot laks ngan pemeli members. Sumer kaki makan asam. Sbb tuh la aku nie keding kot. Asyik makan asam, menggalahkan orang yg berbadan dua. Eh, aku ada kawan yg maybe 'berisi' lg. Lom konpom, tp dier sudah mula mual² katanye. Arinie dier sudah mc sbb sakit paler. Nanti dier balek dari klinik, bole tau konpom ke tak dier nye 'pengisian' itu. Kalo betol sudah 'berisi', Congrates Ezna!!! Adam sudah mao jadi abg! Baru sebot aritu kan?? Masin molot kekawan ibu ko nie Adam weh. Adakah kerana si Ezna yg 'berisi', aku pula yg mengidam makan asamboi? (takder mengena bukan??? mengarot je, dier yg 'berisi' aku plak yg gatal mengidam). Aku akan bubuh ini asamboi dalam tupperware (jenama tupperware betolnye la tau) takmao kasik angen masok, nanti aku nye asamboi masok angen jadi lemau teros jadi kurang asam. Burrpp...slurrpsss..meleleh air liur aku. Hahahahaha...konpom ramai yg meleleh air liur nie. Asamboi lar katakan..kegemaran wanita² Malaysia. Makanlah Asamboi Untuk Diet! Korang yg ada gastrik, jgn plak makan asamboi ngan perot yg kosong, kang mengelupur ko kat situ. Nyummm nyummm...petang kang nak wat air asamboi lar. Blend apple then campo asamboi, giler sedap tau. Aku selalu menom kat kedai cina depan Carrefour Cheras dan berdepan ngan stesen minyak, bebetol kat koner tuh tau. Situ ada jual satay, nasik lemak dan macam² la ada. Halal kot sbb makcik yg jual nasi lemak tuh Melayu, penjual satay pun melayu, sup kambing pun Pakcik pakai songkok or kopiah ntah.

Nyumm nyum...slurrpsss
*arinie byk tol entry aku buat ek. tgh rajin...camnie la...hahahahaha

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

13 comments:

ita.itu said...

yaampun sdpnye..terlior aku dibuatnye ko nih..hehe

.::WaNiE::. said...

erkk..mo sup kambeng wawawa..

asamboi tu aku xtahan weh masam gile yg tuh

retna said...

nape tetiba ako rasa masamm nihhhh erkk aiyooo

axim said...

kalau ko pi william jangan lupa try air asam boi blended yang lily baru promotekan dalam blog dia okeh..ngehngehngeh..

Wiween @ Awin said...

mak aihh...sodap eh asamboi.kalo wat eskem sodap ni kak oiii..hhuhuhu

tinker said...

huhu.. sedap2... sgt sedap... nak satu bole...

Honeylemon said...

ello...ellooooo tissue pls... anybody..... i need a tissue.... cepat... kamik nak tisu... air liur x bhenti meleleh nih.... hehehe.....

chacha said...

mwahaha
cisdel
bikin kecor lior
sedap ok asam boi.
tetambah lak campo lam jus green epal.
adoiyaii ~ mmg sedap.
iskk
*lap2 mulot ngan tisu.

[siti] said...

huhuhu.. aku lah wanita melayu terakhir yang tak terliur lansom tgk asam boi ituk.

*aku mmg tasuke makan asam2 ni.

cepotet said...

nak jugak! sedapnya kak..

cemut said...

wahahaha giler mmg meleleh.atoi da tase mengidam menda alah ni.kena p carikkkkkkkkkkkkkkkkk ni.

hUmmY said...

oh tidak!

aku x suke mkn asam!

tak sukeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

BaniHassim said...

Kecuq ayak liuq...