- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Filem Anak

Tuesday, June 03, 2008

Filem Anak

Dipetik di wikipedia: Sipnosis
Nita dan Kay memulakan hidup baru mereka di bandar. Nita ialah seorang gadis jelita yang merasakan tiada lagi yang tinggal untuknya di dunia ini. Manakala Kay merupakan seorang peragawan terkemuka yang dikatakan wanita tercantik di Malaysia. Dia sekarang berada di kemuncak kerjaya beliau.
Di rumah baru inilah, Nita mula diganggu oleh seorang budak kecil 5 tahun. Nita memberitahu Kay mengenai segala yang dia nampak di dalam rumah itu tetapi sukar untuk diterima Kay. Nita mula meragui dirinya sendiri dan dipujuk oleh
Kay supaya berjumpa dengan seorang pakar psikologi. Kay pula juga mula risau apabila dapat tahu Mak Mek telah meninggal dunia. Di pengebumian Mak Mek, Kay bertambah lagi terkejut apabila dapati bahawa Mak Mek mempunyai adik kembar Mak Mah. Di pengebumian itu, Mak Mah mengarahkan Kay memberhentikan segala yang diamalkannya sebelum terlambat. Sementara itu, Nita mula berjumpa dengan seorang pakar psikologi di mana dalam sesi mereka berdua Nita dibawa kepada kejadian keguguran anak beliau 6 bulan lalu. Nita telah dirogol oleh 3 orang lelaki. Setelah diketahui perkara ini oleh Kay, dia menyuruh Nita mengugurkan anak tersebut. Proses penguguran itu berjaya dilakukan tetapi ia menyebabkan Nita tidak boleh mempunyai seorang anak selepas itu. Semakin banyak kejadian pelik berlaku dengan kemunculan budak kecil itu. Hidup mereka semakin diganggu dan tidak tenteram. Apakah kaitan budak itu dengan kehidupan mereka? Kenapa mereka diganggu?

Muekekeke...nak tergelak pun ada. Tengahari tadi selepas aku menotop
pc selepas berhari tak ditotop, aku gi makan kat kedai depan umah, aku balik dan campak sumer baju² yg tak berlipat yg ada di atas katil bilik sebelah (bilik kosong ye kekawan) ke atas tikar ruang tamu. Arinie aku mesti lipat² dan gantung ini baju². Dah bertangguh seminggu. Punye la aku nie malas tau taim coti gini. Aku pun ambek lar dvd yg aku beli semalam, citer melayu k... sgt jarang aku membeli dvd citer melayu sebenarnye. Motif pun just utk nonton sesker sementara coti gini. Lgpun lom ada dvd yg hajat di hati itu- Long Khong 2..Prom Nite... The Orphanage.. segala citer horror la. Aku pun sambil melipat baju sambil layan citer ANAK. Haiya, udah la citer nie very the slow, antu plak muncul kejap², seram celah mana pun aku tatau la. Rasa malas nak sambong nonton, tp udah mao abes je aku rasa, so aku kontiniu layan. Aku tatau lar kot citer nie dibikin dalam scene gelap kelam ke..or dvd aku yg kelam ke.. or mata aku yg rabun. Erra sbg Nita tetap ngan cara lakonannye yg macam dulu²...so so je. Asyik nanges pastu penakot. Si Ida Nerina sbg Kay, bole la kot, so so juge la. Bole la senang citer. Bole ditonton utk membunuh/mencantas masa bosan aku. Yg paling aku sker, ada jejaka hensem. Dr Amar (Philip Yusof, an Indonesian berlakon dalam ini gambo, bole la. Apersal aku dok kata filem nie bole la ek? Pasal mmg bole tgk la. Braper bintang mao kasik? 2 bintang bole? Ei..kejam sgt. Kang orang kata aku tak menyokong filem Melayu Malaysia plak. 3 bintang! Teng teng! 3 Bintang wokey! Kesian budak kecik yg kena berlakon jadi hantu itu. Mata dier putih² la. Cam kena katarak je. Aper² pun, sesungguhnya citer ini tidak seram. Tuh sipnosis sendiri baca la k. It was abt an abortion then janin itu dipuja. Chait~ itu macam pun ada ka? Mao chantek punye pasal, dajeykan sedara mara pun jadi. Sungguh jahat Kay itu tau. Satu lagi, citer ini aku rasa cam ada sket punye pengotoq. Miakakakaka... eii..eii.. aku dah lar kekenyangan. Sekali itu Kay ader ke ambek *tut* yg ada darah itu perah dalam bekas?? Ewww...yuckkkkk.. dier mao kasik makan itu antu. Bwekkkkkkkkkk...mao muntah je. Korang yg pengeli, jgn tgk la. Aku turunkan balek 2 bintang. Turun naek plak bintang nie. Kalo mao kasik penonton geli tekak, wat lar citer cam citer LongKhong. Baru la real! Teros termuntah ko kat situ gak. Hahahaha.

Sekian laporan saya untuk filem ini.
Saranan saya, takyah nonton pun takpe. Mao nonton pun bole la.
Jap lg aku mao nonton DUYUNG plak. Aspalela itu. (nampak sgt aku tgh bosan kan?)
Oh, satu lg. Aku mmg kaki nonton citer antu. Segala citer antu aku layan. Janji antu la. Seram ke tak seram ke, kedian aku citer. Antu sajer. I love watching citer antu! Gigil pun gigil la. Tp syukur, so far aku bole la tido wlpun baru pas nonton citer antu pepagi buta sesorang dalam kegelapan.

p/s: wahai kekawan ku, sudikah korang menonton Long Khong 2 bersama ku di cinema? Miakakaka...sah aku kena sumpah seranah maki hamun! Jum la...jum la... jum la kiter tgk!

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Labels: ,