Wednesday, February 13, 2008

Gigi @ Wisdom Tooth Part 2

Hikhikhik~ Semalam aku berehat sepuas hati sambil melayan bengkak di gusi & muka. Berdenyut cam gendang naga..pastu gatal la plak...

Sambongan dari part 1...

Aku nampak Dr Salina. Dia tgh ada patient.
Aku intai lg. Bila nak sampai turn aku. Then Ezna & Cho kata nak kuar jap menyedot asap. Sian, kat spetal mmg ar takbole menyedot. Kena kuar dari kawasan spetal utk menyedot. So, aku kata kalo dah sampai turn aku karang, aku sms.
Tunggu punye tunggu..akhirnya sampai turn aku. Ewah, seronok Dr Salina nie ek nampak aku datang. Selama 2 tahun aku mengelak daripada nak jumper dia.

Dr Salina : Are U ready for today?
Me : Yerp..carry on. Do as U wish. Do whatever U want.
Dr Salina : U Sure?
Me : Dun ask. Later I larik, baru padan muka U. Doc, I bawak kawan masok bole? Tanak sesorang.
Dr Salina : Eh..takbole. Ni kan surgery. Kang dierorang tgk, dierorang jerit, U pun jerit. Camner I nak operate kalo U meronta? Skrg nie pun U dah anxious.
Me : Takbole ke? Ala..bole la... nak kawan ambek gambar. (aku pun sms la ezna.. 'korang takbole masok weh..doktor tak kasik..tp aku kat depan pintu masok tuh je')
Dr Salina : Takbole la dear... sempit nie...
Me : Ok la... tp nanti kawan I datang ambek beg I ek..
Dr Salina : K gals... prepare all those equipments pls... drill pun bawak sini
Me : Drill lg ke? Ouch...

Nurse pakaikan aku goggle..
Hish.. cam apa je... kelakar laks aku rasa...beso yg amat goggle itu. Ezna pun masok ambek beg aku. Dan sememangnye aku rabun, pakai lg goggle besar gedabak tu...mmg aku tak nampak apa. Kelam je dunia aku masa tuh. Alamak.. lampu plak terpacar teros ke muka..silau. Lagi haru.

Dr Salina pun ngangakan mulut aku.

Dr Salina : U ready?

Aku angguk² je la. Mana nak cakap..dan mulut aku di-nganga.

Dr Salina ambek penyuntik besar. Fuhyoo (wat² impress.. padahal penah tgk ) Then, dier masokkan jari dalam mulut... dier tekan² pipi... gusi...

Aku terangkat montot... sakit siot! Ish Dr Salina nie..main tekan tekan plak aih. Dier ambek suntikan bius tuh.. dier suntik!!!!!!!!!! Uwaaaaaa... sakitnye. Dia suntik sana sini dalam mulut aku. Tp takder la sana sini pun, just kat pipi aku tuh... dan gusi. Ada la kot 3-4 kali suntikan bius. Dia kuarkan jari..
Then dier kata...

Dr Salina : Ok..I biarkan 5 mins..till u rasa sgt kebas. Ok gal?
Me : Wokey... jgn lama sgt...nanti bius ilang.
Dr Salina : Takpe... I dah bius kuat nye.

Dan lepas 5 mins. Aku rasa sgt kebas di sekitar bibir.. dan dalam mulut. Aku pun cuit la Dr Salina.

Me : Doc....dah kebas... pat sket.

Dr Salina pun ngangakan mulut aku sekali lagi. Dia suruh aku nganga besar sket. Camne aku nak nganga..aku dah rasa aku nganga... tp dier tak gak nganga. Ye la..mulut aku dah sgt kebas..

Me : Doc..kebas sgt... U buh la apa² kat mulut nie.. kasik nganga.

Dr Salina pun carik la kiub getah.. mmg khas utk ngangakan mulut..letak kat mulut aku. Hah..kan senang..tak perlu aku nak paksa nganga. Sesi 'mengopak' gusi aku pun bermula. Dr Salina ada 3 pembantu. Sorang tukang pegang penyedot.. utk sedot darah. Sorang tukang pegang lampu. Sorang plak tukang lap lap. Yg misi tukang lap lap tuh misi baru masok kata Dr Salina. Aku pun tgk ajer la ngan mata yg rabun nie. Aku tgk Dr Salina mula ambek pisau kecik, apa ntah dier buat kat dalam mulut aku pun tatau. Sesekali aku terasa la cam gg durjana itu diketuk. Dr Salina dok suruh aku relax. Camner aku nak relax, aku rasa dah separuh nyawa tgk 4 orang mengerjakan gg durjana itu. Sampai la satu ketika, Dr Salina pegang mende cam screwdriver..ye ke screwdriver... nak cungkil gg aku tuh. Uhhh... terangkat montot aku, badan aku terangkat sekali. Misi yg pegang lampu pegang aku.. aku pun pegang la tangan dier.. aduhhh..sakittttttttt.... rahang aku sakit...terasa sgt sakit... Aku pegang tangan misi tuh..aku picit tangan misi tuh...uwaaaaaaaa...sakit bangat.... Then, Dr Salina senyumm...

Dr Salina : Done... selesai. I dah kuarkan gg tuh. (dia ketip gg tuh..dier tunjuk ) This is ur tooth..Skrg I nak jahit...

Aku angguk² je la... ( aku tgk jam... roughly 45mins gak la dierorang mengerjakan gg aku tuh..)

Dierorang bersihkan segala darah.. segala kotoran...kuarkan kiub getah dari mulut aku..

Me : Doc...I nak gg I tuh..I nak simpan..
Dr Salina : Nak tanam ke?
Me : Tak la..nak frame...

Miakakakaka....gelak dierorang. Gg pun nak frame.

Gambo gg tuh aku tak sanggup nak letak..sbb gg itu masih bersama isi² daging aku. Kang termuntah plak korang tgk...takyah letak la k? Hikhikhik~

Sekali, salah sorang misi tuh plak pitam. Misi baru yg comel tuh, duduk kat kusi. Muka dia pucat. Dia plak dah yg pitam, patut aku yg pitam. Dr Salina pun suruh misi tuh rehat dulu. Sian laks aku tgk misi comel tuh, mesti dier tak penah tgk kes yg byk sgt darah cam aku nie. Nurse laen bersihkan sumer peralatan. Aku plak sembang² ngan Dr Salina. Dr Salina kasik MC sampai ari rabu... (harinie la..last aku mc) Huh.. then aku pun pi la kat luar..lepak ngan Ezna & Cho. Muekekeke... aku relax je.... sakit lom terasa..sbb kesan bius tuh masih ada. Tgu misi datang kasik list obat & surat mc. Pastu, kiterorang pun turun la pi farmasi ambek obat. Nomot giliran sgt cantek 7088... perghh...sempena tahun baru cina.. nomot pun ngam. Dah selesai ambek obat sumer...kiterorang pun balik. Huhuhu.. 'dia' tgu dalam kete..takder parking.. seb baek la ada Skybax @ Bob... balik la..apa lagi..rehat kat umah..gegolek layan denyutan & kegatalan yg melanda gusi itu...
*Makan bubur je... uhuks... dah 2 hari makan bubur... biler bole makan telor & ayam?
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

9 comments:

kuchalana said...

tuhan suh ko berihat byk tu.. jadi kurang2kan la berckp tu.. bisu jap 3 hari.. ok aper..

sok lusa ok la tu.. leh la makan mende2 keras..

k.. tahniah.. anda telah berjaya..

ole

.::WaNiE::. said...

huhuhu..drill pun gune gak ke..apsal seksa sangat nak cabut gigi ko nih.. alo..aku nak gak tengok gigi itu..hahaha

ita.itu said...

ngeri siot aku dgr..hehe

CLEO said...

get well soon girll..rest well.

me said...

aku yg baca pun nak pitam.. waaaaaa get well soon... huhuhu menaip sambil pening2 lalat ni tau...

Anonymous said...

ayoyo..kesian nyer...tp memanglah, if cacit gigi tak bole tahan,have to take out oso.i did mine 10years ago while still in school. but it wasnt the wisdom tooth,somewhere in the middle of geraham&kacip,i dono the name. neway, i had root problem,the tooth was fine,but still need to extract.so i did,now it's fine.arh,life...

Anonymous said...

hai akak.. aku 1st time bace blog akak nih.. tu pun sejak aku nak operate gusi untuk mengeluarkan gigi aku ni.. doktor kate x bleh nak cabut.. sebab gigi tinggal kecik je kat luar.. nak tanye pengalaman akak nih.. lama x appoiment ngan doc? gigi n gusi slalu sakit2 la.. :( sebelum operate tu doc buat ape? dia cek tekanan darah ke? mesti masa tu tekanan darah aku naik.. takut la.. mesti sakit kan? :(

Anonymous said...

hai akak.. aku 1st time bace blog akak nih.. tu pun sejak aku nak operate gusi untuk mengeluarkan gigi aku ni.. doktor kate x bleh nak cabut.. sebab gigi tinggal kecik je kat luar.. nak tanye pengalaman akak nih.. lama x appoiment ngan doc? gigi n gusi slalu sakit2 la.. :( sebelum operate tu doc buat ape? dia cek tekanan darah ke? mesti masa tu tekanan darah aku naik.. takut la.. mesti sakit kan? :(

Anonymous said...

jgn x reply tau... kite tunggu.. :)