Friday, July 18, 2008

SYABAS yg Bodo!

Bil Aku Hanya RM0.00
Semalam aku balik keje, takder air kat umah. Aku ingatkan ada gangguan air ke aper kan, mmg aku tak sangka yg air aku kena potong pun, ye la, bil pun RM0.00. Mmg sbulan nie aku takyah bayo bil air. Udahnye PREE kan???!!! Kot ada bil pun RM6/- sbulan! Bengangnye la aku. Aku mandi ngan air dalam tangki. Pagi tadi bangun nak cuci baju, air still takder. Aku pun tepon ar SYABAS, SYABAS la sangat! Bodo! Bodo dan Bodo! Pagi nie nak mandi pun air takder. Tgh² aku nak tepon sumer penyelamat yg bole menumpangkan aku mandi, aku dengo kecoh² kat bawah. Hah, akak² yg atas umah aku sumer tgh bising kat bawah. Ropernye pakcik² SYABAS yg TAK SYABAS itu datang! Aku turun gak la, pakai sweater. Aku bawak BIL AIR. Aku tarik salah sorang abg SYABAS, aku tanya, persal umah aku takder air nie weh??? Dier pun ambik bil air, dier check, bole plak dier kata 'tertotop air'! Uwarghhh...sket lg aku nak kasik sepak terajang. Aku peduli haper, baju tido pun baju tido la, muka tak mandi pun muka tak mandi la. Camner je aku nak mandi kalo air takder kan? Aku marah² sampai akak² tuh pegang bahu aku. Hahahaha, bengang aih! Bodo la SYABAS nie! Ko nak potong air orang laen, ko pi totop main pipe watper??? BODO!!!!!!!!!!!!
Nie dah ader air, kuar plak air kaler keroh. Uwarghh...marah lg! Bodo Bodo Bodo! Sat lg la baru bole mandi. Kalo la kiterorang tak komplen, konpom arinie aku tak gi keje. Dah lar arinie aku last nak gi keje, SYABAS nie wat onar plak!

Nota Kemarahan Kuku KakiKu: Bil air SYABAS aku pree tau skrg, takkan air kena potong?? Aper² pun mekaseh eh KDEB, sbb kasik air pree utk aku tetiap bulan.

Nota Kenakalan Kuku KakiKu: Air paip tak berbayo mmg parah! Kalo bil air laen tak berbayo, aku still bole bertahan ngan menten! (miakakakakakaka... dang!!! ne no ne no ne no.. larik)
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

8 comments:

lily lotus said...

errkksss! mmg kurg asam tahap cipan tu..ekekekee..seb baik takde anak berderet2 klau tak kompem pancut air bomba kat abg syabas tu..hahaha!

take care *_*

axim said...

pakat pakat madi kat sungai jer lah reen!!hehe

alvinaLIN said...

air free?? ur place under slgor jurisdiction ka?usage of the first 20cubic metre water per month is free for slgor starting june billing,i think..

gadis misteri said...

jelessss nyaaaa..... dapat air PREEE... huwaaa nak jugakkkkkk

hUmmY said...

hahahaha!

siyes ko bole tahan menten?

:))

ann said...

kahkah.. maintain la sgt reen wey! wakakaka.. pntang tgk bird berjln2 depan mata... kehkeh

LaDySLeepLeSS said...

iskk air free... :)

.::WaNiE::. said...

wahaaha nota kenakalan kamu mmg sangat nakal okeh..hish.

seronok nye ko bil o.oo