Thursday, May 01, 2008

Jammed

Beberapa mgu yg lepas, aku dan kekawan aku lepak seperti biasa di ujung mgu di Dagang Avenue. Dalam kebengongan sumer, kiterorang cuba memikir bagaimana hendak mengatasi masalah negara, salah satunya, camner nak mengatasi kesesakan lalulintas terutamanya di bandar² beso seperti KL ini.
Setelah diselidiki..kami berasa adalah patut jika kita mencipta sebuah alat seperti yg ada di dalam katun DORAEMON. Senang kiter nanti. Buh dalam bag, bila nak bergerak, kiter pasang kat paler, then terbang. Hahahahaha...Mari kekawan, kiter terbang.


Doraemon & Fwens

Kedua, buat pintu dengan penjaganya, TELEPORTER. Untuk pengguna yang hendak menggunakannya, cuma perlu membayar tiket (cam tiket LRT la). Kedian, kami yang melantik Kokojumbo sebagai penjaga pintu teleport itu, akan key-in data pengguna, destinasi. Dan pengguna itu bole melalui pintu tersebut dan teros sampai ke destinasi yang diingini dalam sekelip mata, tak sampai seminit pun. Canggih kan? Itu adalah pintu teleport la, seperti terdapat di dalam dunia games. Kaya KokoJumbo selepas itu, mesti sumer orang hendak menggunakan perkhidmatan tersebot. Tp satu kelemahannya, bagaimana kalo ada orang ingin melakukan jenayah perang? Itu pun kami fikir juga. Atau kami yang ingin menakluki negara laen? Bawak bom, pastu key in destinasi, pintu terbuka, campak je bom. Wow!!!! Sgt hebat!! Takpun nak jumper Presiden US ke, key in White House, gedebuk, sampai kat White House. Tp, bayarannya utk orang laen mesti la mahal. Utk ahli², pree ajer la kan. Miakakakakaka...

Teleport... besh kan?

Agak², ada tak orang nak cipta 2 mende di atas itu? Sudah tentu kemajuan teknologi yg ada tidak menjadi mustahil. Kami sungguh bosan ngan traffic jammed yg ada. Kesian dierorang, nak datang umah aku pun dari 15mins bole jadi 30mins. Gegara jammed itu.

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

8 comments:

Anonymous said...

haaa kalau semua pakai capcopter alamatnya ruang udara pulak yang jadik sesak. lepas tuh tak pakai minyak. jadinya harga minyak akan jatuh sekelepuk. untuk teleporter tuh....org kita akan makin gemuk sebab kaki takyah bergerak ahahahahahaah... maka dengan itu teman membangkang cadangan keme itu,

Anonymous said...

kita nak ada doraemon tuh ar..kita nak terbang melawat niece kita kat jauh sana tuh...huhu

hUmmY said...

hahahahha!

kalo teleport tu mustahil aa beb!

tp kalo helikopter doremon tu...

mebi ade!

:))

:: Wiween :: said...

whoaaaa kak reen..tingat zmn kekecik tgk doraemon x miss! kakakak do ra e moooooooooooon! ang ang ang! kakakak.

akak, game itu semcm besh! online game kah?

Witty Angel said...

doraemonnn..ang ang ang..tok toi damututiti doraemonn.hehe..baru lepas tgk doraemon kat utbe..

ita.itu said...

best ek jd doraemon..hahaha

Anonymous said...

heart...



kak red

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

nie mesti di bwh pengaruh games nih! kn kn kn..??