- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Chenta @ Love ( Edited)

Saturday, April 26, 2008

Chenta @ Love ( Edited)

Chenta @ Cinta - my previous entry that I posted few years ago... 2nd Of April 2006..
Memandangkan ramai yang tak penah menjenguk entries aku yg lama..
Aku akan mula mengepost entries lama ku...dah di-edit
This is how I look at certain Issues...
Sori la kalo ada sesapa yg kata aku nie negatif thinker ke... positif thinker ke...free thinker ke... takder thinker ke... (lebey kurang cam takder utak lar kalo takder thinker tuh..)
Tp aku nak korang baca dan paham... How I look at it...
Aku sering terbaca entries kekawan mengenai rasa hati...luahan hati.. kata hati mereka..
Dan baru hari ini aku terasa cam nak kasik pandangan aku lar plak kan..
Tidak bermaksud untuk menghentam memana pihak pun... (korang jgn ar kata aku nie nak berlagak pandai...)
Dan kesah² ini tiada kaitan dengan yang hidup atau mati...
Rekaan semata mata...( otak reka cipta sungguh aku nie)
Ye lar...ari sabtu... Mengangkang je kat umah...

Cinta? Hanya sepatah perkataan yang sentiasa dipertuturkan oleh kiter. Apa itu Cinta? Ada Ada Apa Dengan Cinta? ( Uceh...cam tajuk pilem indonesia tuh je... Rangga & Cinta.. Love Is Cinta.. Segala cinta la dalam pilem indonesia nie )

"Cinta Wujud Dari Dalam- Tiada Cinta Wujud Dari Luar. Bagaimana Untuk Melihat Cinta Dari Dalam? Lihatlah Sinar Matanya....."

Setelah sekian lama aku tutup pintu hatiku utk orang lain.( Ye ke , Dah Tertotop? Dah Bukak Dah Aritu.. Pastu Aku Totop Balik ) Ditutup bermaksud, cinta itu sumer karut bagi aku. Karut semata-mata. Cinta kunun...harkkpttuihhh.... tuh sumer khayalan je la.( Khayalan Menjelma... Ketika Pikiran..Melayang Menjauh Mengenangkan Mu..Suara mu Yg Mesra..mengalunkan Lagu..) Mainan perasaan jer tuh. Kalo la ader cinta, takkan la after sometimes, cinta tuh putus tengah jalan ek??? Betol gak kata member aku sorang tuh, cinta sejati hanya wujud di antara manusia & Tuhan. Apa yang korang percaya tentang cinta? Korang bercinta? Maybe ramai antara kiter bercinta... cinta cam nak rak la gamaknye. Pastuh sok lusa.... tup tap tup tap, dah putus. Huh~! Tuh seb baek baru bercinta... kalo dah berumahtangga?? Bercerai-berai la. Sedangkan dah bersuami isteri pun bley lagi pasang berkayu kayu. Nie kan plak baru bercinta. Kiter tgk manusia yang ada di keliling kiter nie. Tuh sumer lakonan je. Kepit sana sini, tapi biler kat blakang, fuh... pasang lagi orang laen. Nanti kepit plak ngan orang lain. Jangankan kat blakang, kat depan² pun bole lagi layan sms, call orang lain. Marvelous~! ( Aku pun buat gak la dulu.. bukan sms or call ngan kekaseh gelap.. kekawan je maaa...miakakakakaka)

Meratapi pada sengketa
Sering ku dibawa resah
Ku terasa
Naluri ku masih bertanya
Siapa di suatu hari
Menghadiri diri ini
Di kala sendiri
Ku mencari segala
Bahagia yang ku cipta
Tiada cinta yang setia
Sentiasa diharungi sengketa
Kaulah cinta selamanya..wohooo
Dan dengar bicara di hati ku
Dan dilahirkan kita berdua
Di dalam istana yang bersemi
Kerna takdir itu
Yang meruntuh segala
Bahagia yang dicipta
Tiada cinta yang setia
Sentiasa diharungi sengketa
Kaulah cinta selamanya..
Dikau la cinta

Nan setia selamanya
Biar duri dan api
Menghalangi segalanya
Cinta nan suci ini

*Lagu di atas ini baru sajer aku letak kat sebelah... Silalah dengo la eh....


Huhuhuhuhuhu...... tuh hanya pandangan aku le. Sebab aku dah biasa meng-skodeng orang. Aku tgk rata-rata manusia camtuh skrang. Tak ramai yang jujur pun ( termasok aku lg ke? OooOhhh tidak. Aku jujur tau..harharharhar ) Mulut kata lain, hati kata lain. hati orang maner la kiter nak tau??? Air mata berderai-derai. Phttuihhhhh...lakonan. Frust tertonggeng cam nak rak.... ye ke??? Hati & perasaan rasa camtuh?? Ader la sorang dua, tapi tak sumer la.... baru jer putus ngan orang lain... dah bole terbuka hati ngan orang lain. Ader ke camtuh?? Kata sayang sangat, sayang teramat sangat la bangat. Dalam sekelip mata, orang bole berubah maaa. Berubah untuk kebaikan gitu. Tol tak kengkawan?? Ada orang walaupun dah mendapat penganti, tapi dalam hati masih wujud lagi perasaan sayang, cinta & windu terhadap orang lain. Saper bole kasik explainations tang tuh?? Itu menipu perasaan sendiri namanya. Dah la tipu diri sendiri, korang tipu gak perasaan orang yg ader di depan ko masa tuh. Korang tak kesian ke kat orang yang korang tipu tuh? Sian la dier, dier dah la mengharap belaian kasih sayang dari korang, tapi korang tipu plak dah. Sebab tu aku sker pegang quote nie

One Happiness In Life- To Love & Be Loved


Ada orang plak kata benci, pastuh sok lusa, datang balik. Kata dah anggap mati, tapi, aisehman, dalam hati, windu giler ek. Korang bole ke luperkan ngan orang yang penah sayang? Yang penah korang cinta? Saper kata dier bley lupa, aku bebetol salute la. Giler la... mmg dier besh la! Aper ilmu korang pakai? Maksud aku takbole luperkan tuh, jangan la anggap orang tuh mati teros atau tak penah wujud langsung. Itu menipu namanya. Kan kan kan??? Kalo dah putus, jangan la korang cakap beso, cakap dier dah mati la, dah tak wujud la, tak penah kenal la, taknak tgk muka la. Aku 'pang' gak karang. Bodo~! Dah sah² masa tuh korang marah. Biler marah, segala ayat makian, carutan kuar dari mulut atau jari. ( Mana yg kena tipu tuh..jgn laks marah kat aku tau.. mmg patut la korang kasik gelaran segala ) Pastuh siap bagi title ngarut² kat bekas korang tuh, korang tak rasa diri korang tuh bodo ke?? Dulu dia la yang korang puja, yang korang cinta, korang pelok la...ciom la...dan pelbagailah....(korang pepaham sendiri dah la ek), pastuh kedian ari, korang kutuk. Eiiiii...korang nie manusia jenis apa ler. Itu namanye takder jodoh. Jangan la maki, kutuk... tuh takdir, korang takder jodoh nak bersama. Kes camtuh kiter ambek iktibar sbg pengalaman & pengajaran. At least, biler orang citer pasal penah putus cinta, korang pun penah putus cinta gak, penah kena tipu, penah kena tinggal. (Lain kali jangan buat lagi tau. Jangan main terjah je menerima chenta orang) Tuh pengalaman, korang bley beli kat memaner Universiti tak??? Aku rasa lom penah ader Universiti yang jual sijil camtuh.

Aku tak penah salahkan sesapa kalo aku putus cinta. Aku salahkan diri aku, pasal diri aku tak cukup cantek, tak cukup bagos utk bahagiakan orang lain. Tak layak untuk dicintai & mencintai.

LIFE IS COLOURFUL TO MAKE MY LIFE WONDERFUL

Mintak maap la kepada sesapa yg rasa aku nie kuat merapu. Sori jika ada yang tersinggung. Aku tidak bermaksud tau...
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Labels: , , ,