Tuesday, January 22, 2008

Jabatan Bedah Mulut-Here I Come

This coming Thursday..I'm going to Jabatan Bedah Mulut Again.. (Huwarghh..ngeri..) checking my impacted wisdom tooth..no. 38... with the root is still inside.. and most probably it have to be removed..PAIN~~~~~~~~~ Setahun setengah yg lalu...aku penah meng-operate geraham di tmpt tersebot.. akibat komplikasi yg aku tempuhi..separuh drpd gg itu masih ada di dalam gusi, ditinggalkan.. bebaru ini... (bukan bebaru..mmg most of the time) kesakitan makin terasa..aku rasa kurang selesa.. dan amat menganggu ketenteraman jiwa & raga.. sakitnye berjangkit ke telinga..sampai la ke kepala benak.. telinga aku berdengung.. dan migrain pun datang..kerana... SEKETOL GIGI.. aku benci dengan akar gg itu...kenapalah kau menyusahkan idop aku?? selepas pengoperatan yang lalu..kesakitan yg aku pernah lalui... muka bengkak berhari hari...tak bole makan berhari hari.. sampai makan bubur pun pakai straw...hirup je tau..pasal aku takbole nak nganga molot.. azabnye la.... membuat aku takot hendak ke jabatan bedah mulut utk follow-up.. akhirnya..aku mengalah.. aku sedar...akar gg itu mesti juga dibuang... jika tidak..aku akan menanggung kesakitan itu sampai ke tua... sakit yg ON & OFF itu.. Smoga pakar gg itu meng-operate gg aku aritu juge... aku takmao dah bertangguh..harungi sakit di-operate itu sekali lg wat kali terakhir.. Takotnye~ aku bukan takot nak kena operate gg tuh..tp aku tak daya nak tahan kebengkakan muka aku selepas itu...tersangat la huduh... Arghhh...wish me Luck....

p/s: bukan masalah gg rosak la...tp gg aku tumbuh senget tau~ kena buang gak..:รพ

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful

11 comments:

Red Mummy said...

itu dentist kan

even dia letak bius pun, leh rasa ngilunya heheheheheheh

good luckkkkkkkk!

ita.itu said...

babe..siannye ko sakit gg ye..nilu akak dgr...eh nak tanye skit tusyen utk kindergarten kan..satu subject rm70 ok x?

ita.itu said...

babe, 1 kali je 1 mgu...1 jam...aah one to one..ok ke x?

ita.itu said...

babe, lawak la ko..aku pg umah dia..tp dekat je pun...kira murah la ek rega ko...1 jam rm30 jer....ni double siot..hehe

ita.itu said...

rm70 tu utk 4x sbln..oo kira murah ye....ok la kan kalo camtu..tq yer..sng je akak refer kat ko..hehe..tq yer babe

cepotet said...

err.. takutnya kak. erni penah kena operate dulu sebab gigi bongsu tumbuh senget. and now kenkadang ade implikasi kat gigi jirannya plak. gud luck eh sis!

^TeRRoRiSTz^ said...

sian reen ek.. tahan jer laa.. makan ubat tahan sakit.. good luck..

ita.itu said...

wah garang gak ko ek...hiks....oo mcm tu ker..harus nanti akak pantau..tp mcm kecik lagi la..br 6thn nak anto..tgu la ek standard 1

singa sarkes said...

Tu la, dulu kecik2 asik makan gula2 dan coklat, pastu malas gosok gigi...tapi takpelah...ko beli bedak, tepek kat muka banyak2...baru nampak lawa...kot? Tak pon ko pinjam topeng amok...pakailah...


hahhahahahahah

goodluck!

Heartless Devilish said...

cepotet: ar ar..jgn la menakotkan akak lg..ngeri nie..seram

terroristz: selamat membaca blog aku..

ita.itu: hehehe..aku garang sket je

singasarkes:aku tak makan gula² la, gg aku tumbuh senget.. ko mmg dengki kan...ader ke nak pakai topeng amok..hahahahaha..ko mmg jahat!

kuchalana said...

herm... gud luck beb...

lepas ni request dr. pasang gigi emas.. sure blink2..

ole