- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Bawah Bumbung Pun Jadi

Monday, February 23, 2009

Bawah Bumbung Pun Jadi

Sudah beberapa ujung minggu aku sgt kebizian. Bz ngan keje & kelas. Ujung minggu yg lepas, ada camping la plak - Kem Kepimpinan Untuk Pengawas (Pengawas Skolah & Pengawas Pusat Sumber). Aku ingatkan camping kat padang, sekali camping bawah bumbung tapak perhimpunan, atas alasan, takot ada serangga yg berbahaya & juga cuaca yg tidak menentu serta utk kesenangan anak² kecil ini utk ke tandas. Ari Jumaat sblom maghrib aku sudah berada di skolah. Tgk dierorang nie pasang khemah. Sian kami guru² wanita yg digelar 'anak dara tua' ini, dikerah dtg waktu malam plak. Miakakaka..redha ajer lar, udahnye takder suami ke, anak ke nak dilayan kat umah, kena lar dtg keje memalam. Aku gelak ketika mereka ini memasang khemah memasing, ada yg dah pasang, kembali rebah khemahnya. Ada yg tak terpasang-pasang, ada yg terbalik ditiup angin, ye lar, takder tanah utk dipacak. Khemah tuh main letak je. Petang itu, aku tgk sekitar khemah masih cantek, bersih dan kosong. Aku menyiapkan segala tugasan yg tertunggak pada mlm tuh juga, hampir tghmlm baru aku pulang ke rumah (giler kan.. cikgu keje sampai tgh mlm).
Khemah Baru Didirikan
Masih bersih persekitarannya

Keadaan Yg Keesokkan Harinya
Ya Ampun.. Macam Kena Ribut! Bersepah Ngan Segala Beg! Pakaian ada di merata, atas lantai, atas khemah, celah beg, celah pokok nak je aku kutip pastu aku gantung kat tiang bendera.

Nie Dah Macam Nak Naik KapalTerbang Punye Beg
Hahahaha.. kekadang aku geli hati tgk gelagat bebudak nie. Camping 2 mlm, tp begnye macam nak pegi seminggu. Yg mengemas beg, sudah tentu para ibu, segala selimut, bantal sumer sumbat! Ada yg bawak toto lg. Seb baek takder yg bawak tilam.

Salah Sorang Peserta Camping
Anda pernah melihat dia di kaca tv? Di teater? Di filem?
Bebaru ini dier merupakan salah sorang pelakon Teater Muzikal Puteri Gunung Ledang

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Labels: ,