- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Roses Vs Najis

Tuesday, February 17, 2009

Roses Vs Najis

A Rose

Aku bersembang ngan seorang rakan smlm. Talked abt life. He asked me what do I think abt people around us (me & him). I answered him simple as it can be.

Kalo orang kasik aku bunga rose, aku terima ngan hati yg berbunga-bunga. Sudah tentunya tangan aku berbau wangi, dan si pemberi itu pun berbau wangi kerana memegang bunga ros. Memasing sker ngan bunga ros, sbb bunga ros mmg cantek dan wangi. Sweet je kan?

Tp, jika orang nak kasik aku 'taik', aku pakai baju 'kalis taik' (kalo ada), dan aku akan mengelak diberi/ dibaling 'taik' itu. Zasss.. zasss... zasss.. elak dan elak.. lompat.. lompat.. lompat.. jgn terkena itu 'taik'. Bagos kan kalo aku tak terkena itu 'taik'... aku tak berbau 'taik'.. tp orang yg memegang 'taik' itu..tangannye tetap berbau 'taik' wlpun 'balingan' dier tak terkena kat aku... tapi kalo lar 'taik' itu terkena kat aku, aisehman.. aku pun berbau 'taik', aku kena cepat² di mandi bunga.. bunga ros dan segala jenis bunga aku wat air mandian... pakai shower gel yg paling kuat bau wangi nye..supaya bole ilangkan bauan 'taik' itu...

Terkedu gak orang tuh dengo bila aku cakap camtu. Ekceli ayat itu, aku belajar dari orang laen. Aku malas ar nak letak gambo 'taik', kang ada plak yg termuntah. So... sekian sajer kesah utk mlm ini... sajer jer merepek...

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Labels: