Tuesday, April 11, 2006

Genting Highland- Part 3

Sambongan aksi² semasa gath di Genting Highland laks... Ala...gath chatters HankyPanky le.. pada 10-12hb March yang lepas....

11hb March 2006-
Pagi Sabtu, aku membuta... sejOknye, aku seperti biasa le, nyuruk dalam selimut. Tapi kali nie tanpa bebear kesayangan. Sian bebear kat umah, tido sesorang ek malam tadi. Sekali la, aku terdengar ChuWen terpekik-pekik, terlolong-lolong. Tatau la apa kemendenye. Aku wat bodo jer, tido lagi masyiuk.... aku dengo gak sore Bob. Apa la Bob nie buat kat Chuwen. Ntah² aksi² si Chuwen nie dirakam. Tuh yang dier terpekik-pekik kot. Arghhh...lantak la. Dierorang dah beso, sendiri settle la. Nak tido pun takbole, pepagi buta dah memekak bebudak nie. Seb baek aku tak bawak rotan, kalo aku bawak rotan aku, sah ader yg kena rotan pasal bebising. Dekat kol 10pg gitu baru aku bangun. Aku kuar bilik, aku tgk dierorang dah lepak kat ruang tamu. Sumer dah siap mandi, siap bekpes. Aku gegosok mata cam biasa ler.... pi dapor bancuh nescepe segera. Sumernye ala segera la, duduk kat sofa, carik okok. Sesembang jap ngan dierorang nie. Sekali si Chuwen pi gegar musyuk aku laks. Dilompat-lompatnya kat atas katil. WoooooOOoO... aku wisau je, kang patah riuk laks musyuk aku tuh. Musyuk aku pun cam aku gak, dier wat bodo je... dier bantai tido. Aku rasa musyuk aku nie kalo dah tido, kot bom meletop pun dier tak sedar (aku penah tgk dier tido...dari petang sampai la ke tgh malam, tak sedar diri, cam batang kayu.. takder la cam kayu sangat....pasal dier tawaf satu katil, tido ganas gak ler...). Aku capai towel, ambek beg toileteries, masuk bilik air, kekununnya nak berak la cam biasa. Rutin la, pepagi pas menom nescepe, kena berak. Tapi....... apersal laks takder rasa nak berak?? SejOk kot ek?? Aku pun teros nak mandi la. Aku pegang pintu yg nak masuk ke tmpt shower, alamak...apersal tercabut nie??? Aku TAK BERSALAH~!!!! Aku baru je pegang pintu tuh pun, nie konpom Elboone ngan Chuwen nye keje nie. Sampai nak roboh pintu tuh korang kejekan ek?? Aku pun tolak la pintu tuh slow², kang roboh teros laks, payah, takkan nak membayo ganti rugi, pintu pun buruk jer, dah berkarat pun. Aku cecepat mandi, walaupun air panas, panas lagi la hot shower umah aku, siap ader bathtub. Nie aku rasa air dier kejap panas, kejap sejOk. Tak reti laks aku nak meng-ejas menatang nie. Aku dongak kat atas, ader tangki air beso. Haipp...nie kalo tangki nie jatuh hempap aku, mau dah mati katak aku dalam bilik air sempit nie kang. Aku mandi lagi cecepat, sabun cepat²....dah siap mandi...aku pun larik masuk ke bilik. Aku sapu losyen, dari atas sampai bawah, sapu bedak, pakai baju sumer lengkap. Aku pun lepak la balek kat ruang tamu. Musyuk aku bangun.... ntah mende dier bebel² kat Chuwen. Nie pasal Chuwen lelompat atas katil tadi la. Dier bebel² cam mak nenek, bebangun tido je bebel. Pot Pet Pot Pet. Aku suruh dier pi mandi sebab nak check out kol 12. Dier pi mandi sesiapkan diri. Aze & Ezna laks nak pi kejot Tuna. Aku, musyuk, Chuwen & Elboone kekemas barang. Jap lagi Tuna naek kete datang jempot kiterorang kat lobby apartment.
Aku call Oron, wahhhhh....dier ngan Joi dah ader kat outdoor theme park la. Sedang bersuka ria berdua. Semalam aku tgk Oron punye la tenat. Nie dier dah terlompat-lompat laks kat Theme Park, siap jadi spiderman.
Tepat kol 12, kiterorang pun check out. Lama juge nak menunggu si Tuna nie. Aku siap la posing kat depan apartment. Elboone pi tanya kete sapu yg ader kat area apartment. Ader ker nak charge sampai RM15 satu kete nak ke First World Hotel?? Jadah mahal giler. Kalo jalan kaki pun sampai, cuma tak larat la nak jalan ngan beg² yg ada. Tunggu gak la Tuna nie. Setengah jam gak la menunggu, akhirnya..kini pasti, kelihatan kelibat wira Tuna. Bebarang disumbatkan ke dalam kete. Tuna pun apa lagi.... wah.... memecut ke First World Hotel. Tak plak dier turunkan kiterorang depan hotel, kiterorang wat rondaan kat dalam parking. Dari tingkat ke tingkat mencarik parking. Cam peronda laks rasa. Ye la.... pusing nye pusing.... putau nye putau, takder gak tmpt kosong. Ader la dekat 15mins mencarik parking baru jumper. Pas parking, kiterorang angkat la beg memasing. Aku ngan Chuwen check-in kat First World. Aze pun patutnye check-in sama, tapi ntah maner menghilang laks minah sekor nie.
Pas check in bilik, rehat kejap. Kiterorang kumpul balik kat kedai mamak. Aku nak bersantap la. Lapo tak hengat nie, pasal aku tak bekpes pun. Pas makan, aku, musyuk aku, Joi & Along pi Haunted House. Uwaaaaa....aku takut. Bukan takut hantu pun, tapi aku takut kalo hantu raba aku. Aku gelik kalo orang reraba aku. Huhuhuhu...along jalan kat depan. Musyuk aku, aku pegang tangan musyuk aku, Joi pastuh ader apek & amoi kat blakang. Ader 6 orang la kiranya sekali masuk Rumah Hantu nie. Memula ok gak la perasaan aku. Biler dah masok pintu utama, alamak, gelapnye. Berbekalkan lampu picit kecik, bukan lampu picit la....tapi menatang tuh bernyala gak. Penat nak menekan kasik idop, kiterorang jalan. Aksi along sebijik cam James Bond la, takpun Jackie Chan, siap geguling, meniarap, tertiarap. Orang depan mmg sentiasa kena bersedia menghadapi halangan yang mendatang. Maner lar tau kot ader hantu yg sergah. Aku laks....terpekik pekik. Uwaaaaaaaa......makkkk....tolong. Takut~!!!! Musyuk aku gelak tak benti. Dier bole gelakkan aku laks. Ader satu part tuh, 2 hantu serang aku sekali. Aku berdiri kat tengah². Hantu² nie nak pegang aku. Waaaaaaaaaaa....musyuuuuk....Aloooongggggg, jangan la gelak. Tolong la..... tooolooonnggggggggg...... Malu gak la, tapi dah nak camner. Memang aku takut. Aku gelikkkk laaaaaaa. Nak nanges pun ader biler tgk along & musyuk gelakkan aku. Hengos bengos tol la dierorang dua nie. Saket ati aku. Ngok Ngek tol la. Huh~! Meluat. Selepas aku abes mengharungi segala dugaan yg ader kat dalam Rumah Hantu tuh dengan adernye along kat depan dan musyuk aku yg kat sebelah. Joi kat blakang, tak berbunyi pun dier. Kehkehkeh~! Jangan dier kejOng udah. Selamat kuar dari Rumah Hantu, kiterorang tgu bebudak laen berkumpul di depan kedai ISSUE. Menyempat laks membuat promosi utk kedai tuh.

Tapi terlupa laks nak bubuh, semalam nye tuh, ader tmpt lumbat kete F1. Aku pun sempat gak ler posing sebelah kete F1. Si Chuwen pun sempat test drive. Tapi asyik terbabas je.

Pas penat dari rumah hantu, kiterorang plan, memasing balik bilik utk berehat jap. Jumper lagi pada 6.30ptg. Aku apa lagi, balik bantai tido la. Lagipun ader sket kurang sehat la. Aku tido nye tido...sekali terbabas sampai ke kol 7 la. Miakakakka...mampos. Along dah sms berkali kali.
Aku mandi, sesiap, dierorang sumer dah tgu kat Merry Brown. Dierorang dah penat makan masakan mamak la, tukar selera skali sekala. Diberitahu laks Joi & Oron dah balek KL. Huh.. nie lagi manusia yg tak reti nak bilang orang kata nak balek. Nanti balek KL, siap la 2 orang nie. Balek bukannye nak info pun. Tau tau dah balek.


Pas makan, Along kata nak pi Safari Club. Aku ngan musyuk aku pakai serabai je. Terpaksa la selepas makan, aku naek ke bilik, tukar pakaian. Takkan nak pakai selipar. Along, Ezna, Aku, Musyuk, Chuwen & Elboone jer yg masuk Safari Club. Aze saket perot, ingin merehatkan diri ditemani Tuna & Bob. Adegan menarek byk gak dalam Safari Club tuh. Ader sorang apek maner ntah, fuhhh..dier layan fengtau la. Nari sesorang kat dance floor. Aku laks sampai cramp perot doq gelak. Kiterorang nari gitu² je, memanaskan badan. Takut terbeku. Dah sampai akhir² saat, tetiber laks, Elboone jadi ligat. Aku terpelik jap. Mamat nie mabuk coke ke aper. Aku gelak lagi. Makin kejOng perot aku. Ya Tuhan...tolong.... aper kena ngan mamat nie...?? Siap nyanyi sekali laks ikot lagu cina nie. Atoi atoi..... Along duduk jer tgk. Dari tadi dier tukang jaga beg, jaga rokok, jaga sweater. Dier pun ajak lar kiteorang balek. Ye la....mesti penat joget² nie. Apa lagiii.......... Balek tido laaaaaaaaaaaaa.....

Aksi Elboone yang berjaya dirakam oleh Paparazi di dalam Safari Club

Nantikan sambongan utk hari terakhir...... part 4....

1 comment:

penjahat said...

huhu ada plak aku spiderman ek huhu