Showing posts with label shoes. Show all posts
Showing posts with label shoes. Show all posts

Sunday, July 13, 2008

Cuci Kete

Arinie aku gi Shah Alam, ada misi, cuci kete sebanyak mana yg mungkin. Pepagi lg Ann dah sampai umah aku, then gi bekpes. Laura & Shaofie pun datang gak kedian tuh. After kekenyangan, kiterorang pun pi la Shah Alam. Lama siot aku tak gi Shah Alam, ada kot bertahun tahun. Hehehe. Takder motif aku nak gi Shah Alam pun. Sampai je kat SACC Mall, jumper Meen, teros daftar ambek tag. Tgu Kos & Charm. Aku tgk Nadia's FC pun dah ramai. Tgu time orang suh cuci kete je nie. Pretttttttttt! Cuci Kete bermula. Hahahahaha.... it was fun! Siyes weh. Giler besh. Segala aksi mencuci ada. Kete pertama yg sampai. Kete MISHA MI & FARIZ! See, my fwens r very the supportive tau! Mekaseh Misha! Cuci nye cuci, tetiber ujan la plak! Seb baek takder ribut petir. Petanda suh berehat la tuh. Kiterorang berehat sambil makan bihun goyeng & menom air coke. Lapo weh. Giler ko, penat tau cuci kete nie! Ada kete yg aku rasa lama betol dier tak bercuci. Layannnnnn.... cuci..jgn tak cuci!
Stacy's Frenz
Model² Yg Mencari Kete Utk Dicuci- Siap Pegang Kertas!
Stacy's Frenz President- Incik Kos
Ye la Kos, jap lg aku cuci ko k?
Nieyl Mentor-Rajin orangnya.
Dj Burn -XFresh FM
Haiya, aku takot giler nak dekat ngan dier. Dier nie sker simbah orang ngan air!
Incik Kos & Me!
Ar ar...korang jgn nak wat gosip liar!
See, aku dah serupa cam ahso kebun sayur. Siap pakai but getah!
Boot Phua Chu Kang Kaler itam!
Penin!
Weh, suar aku basah lencun nie weh sampai ke spentot aku dah nie!

Saper Tuan Kete Ini??????!!!!
Dalam byk kejadian, kan ke ujan sekejap kan, so...ada satu kete ini, sudah masok itu parking yg tmpt kiterorang cuci kete. Dier nye bertuah la kan tuan punye kete nie, orang dah wat announcements braper puluh kali suh alih kete, sampai ke kiterorang balik pun kete dier tak beralih tau! Mesti tuan kete nie malu kan kan? Dier rela bertapa dalam SACC MALL nie sampai sumer kecucian kete selesai!
Sesi Bergambo Bersama Sumer Tukang Cuci Kete!
Dah dah, mari kiter balik. Lenguh kaki & tangan. Mlm nie sure tido besh! Penat weh! Kiterorang cuci sebanyak 43 buah kereta petang tadi! Bravo Bravo. Tahun depan kiter ikot lagi. Sgt Besh la!

Celebrity Car Wash Mmg Besh!!!!

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Saturday, May 24, 2008

Kasut Semalam

My Kasut
Almost 3 years aku gantung kasut nie. Pakai pun braper kali je. Semalam aku pakai balik, rasa kekok sket. I went to a place, ada private party. Fuhyoo, lama gak lar aku tak gi party² yg cenggitu kan. Buat senaman di waktu malam sampai lenguh kaki & lutut. Pinggang ku apa lagi, aduh, cam nak tercabut. Nie petandanya aku nie dah mencapai umur kematangan. Hahahaha. Dulu² selamber je bersenam sampai berjam jam. Ini, adeh, baru 2-3 lagu, aku kesempotan. Semalam aku terpikat sama itu gitarist la. Tp itu gitarist plak sgt bz wat performance. Aku balik ngan hampa. Aku sgt pemalu wokey? Nak tegor pun aku kecot perot. Nampak je aku nie cam minah mereng, terketaq ketaq aku lalu depan gitarist itu semalam bila dier mengemas bebarang nye. Aduh...tido pun mimpi gitarist macho itu. Nenanti gi skodeng balek la. Nie mentido sampai ke petang laks aku. Sesedar sudah pukul 2ptg. Perghh..nikmatnye tido. Perot pun berbunyi. Tgh memikir ektibiti seterosnya utk selama 2minggu!
Kawanku - Sepasang Suami Isteri Yg Sgt Besh
Mekaseh MishaMi @ Zura & Fariz
Korang mmg besh!
Ahah. Korang nampak tak blakang pasangan bahagia ini? Itu la guitarist aku bilang. Wlpun dalam keadaan kelam, aku tgk gambo ini pun jadi la. I laik la lelaki² yg rambut panjang nie. Nak nak lg body nye, aduhh...sgt macho! Yg pasti this guitarist ropernye sibijik cam x(y,z)- bf aku, my 1st love. Tuh yg semalam terpegun jap bila tgk guitarist nie kan. Few songs yg dierorang nie nyanyi wat aku lemah longlai. Sgt sedey tau! Kapel nie bole plak layan slowdance.. aku?? Duduk layan tgk dierorang. Anyway, aku terharu bila kekawan aku sanggup menemani aku yg bosan. Many thanx utk kekawan ku. Smoga korang sentiasa bahagia. Bahagia ke anak cucu.

*Sesekali aku kuar untuk unwind myself. Penat wor keje. Dan aku hanya sebegini pada waktu cuti, ok? Setahun dalam 2-3 kali je aku bengong gini pun. Layan live band besh wor.
*Cicer rawk laaaaaaaaaaaaaa!!!
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Friday, April 18, 2008

Red Apple For A Greenday

Hoye~ Arinie ari Jumaat. Sgt bahagia. Kenapa bahagia? Kerana ada 2 hari utk rehat yg tak braper rehat itu. Sok aku kena gi keje juge sekejap untuk 'tunjuk muka' je. Surprisingly, arinie ada beberapa orang memakai pakaian kaler ijo. Pepagi lg aku bertembung ngan dier nie. Hehehe, sama laks kaler baju kiter ek bang. Ala bang, aku tau baju tuh baju sanding ko. Aku kan pegi kenduri ko aritu. Pepagi buta aku suh berdiri kat sebelah, meh meh ambek gambo. At least aku ada idea sket nak share dalam blog. Abg nie pun biasa la, semangat dier berdiri kat sebelah cam nak nyanyi lagu Negaraku. Rasa kecik je biler berdiri sebelah dier. Eheks, anyway bang, congrates for the newborn baby aritu. Abg nie dah dapat 2nd baby. Sepasang dah anak dier. Tp si Ali yg menangkap gambo nie, sah tangan dier mengeletar. Nak kata ada penyakit parkison, tidak. Tp mmg tangan dier kuat mengeletar lar. Betol la ko nie kelam kabut la Ali.
Greenday Friday

Cam biasa, arinie aku kena anto la kertas² yg aku sudah ketip itu ke opis. Kuar je dari opis, aku dengo ada orang dok pangey nama aku la plak. Seb baek la dah dekat tghari. Kalo memalam or pepagi buta, mmg aku tak toleh blakang sudah. Erkk... Lady D ( nama panggilan dier la.. dier tak kasik expose nama dier or gambo dier pun dalam blog aku nie) datang melawat kiterorang selepas 4 tahun dier meninggalkan kami. My ex-colleagues, Lady D me-resign-kan diri dari bidang aku tgh ceburi skrg dengan GOMEN kerana di atas beberapa masalah yg menyebabkan dier tidak berpuas ati. Dier benti 24jam gitu. Giler kan, dier mmg sungguh brani. Sungguh aku tabik spring kat minah nie. Dier pegi plak ke pihak swasta. Dan di sebuah kolej terkemuka, dier bertemu ngan jodohnya, sorang mat salleh. Dier baru sajer mengakhiri zaman anak daranya tahun lepas. Dan bulan depan dier akan bertolak ke negara omputeh itu untuk menetap di sana. Sangat besh kan? So, kiranya arinie dier datang melawat kiterorang to say Goodbye. Sambil itu, kiterorang sempat juge menom secawan kopi sambil bersembang. Sesembang kesah kekawan lama. Dier nye pot pet pot pet cam dulu menikam kalbu juge la. Berdesing juge tinger aku biler dier tanya aku biler lagi mao mengakhiri zaman anak dara. Alar Lady D, leks la dulu k. I masih muda (byk la aku nye muda). Lgpun I haven't meet my Mr Right. Eheks, ada juge aku ikot cara ko nanti Lady D. Sgt syiok biler dier tunjuk gambo hubby dier itu. Such a nice kapel la dierorang nie. Smoga Lady D akan teros bahagia ke anak cucu. Cepat² bikin baby tau Lady D. Nak tgk baby nye itu nanti ikot kulit maknye yg itam manis or ikot bapaknye yg putih melepak itu. All the best Lady D. Gonna miss u oso Lady D. Dulu² kiterorang kalo gi camping, mesti aku kena tido se-khemah ngan dier. Nice kan? Pastu kiterorang akan mula la berciter kisah suka dan duka memasing. Well, aku ngan Lady D ini dulu sesama menghadapi masalah yg lebey kurang serupa mengenai kisah Chenta Dalam Hati. Aku ngan Lady D ini se-agama la kiranye kan, terjatuh chenta plak bangsa & agama yang laen. Namun, Lady D ini 'tersungkur' dulu daripada aku, dier 'bangun' dan meneruskan kehidupan. Kini dier bahagia bersama suaminye yg terchenta.
Lady D & Me
* Disebabkan Lady D tidak mahu gambo mukanya di ambil, so dier hanya merelakan gambo kasut or kakinya diambil. Aku tau ramai blogger sker ambek gambo kasut, dan aku akui aku mengikuti jejak langkah mu itu. (Credit to RedMummy di atas idea gambo kasut² rakan beliau)


Selepas Lady D mengundurkan diri untuk pengurusan Visa-nya. Aku pun meneruskan ektibiti tengahari Jumaat ku. Jumper My Beloved Mentee. Aku nie mentornya. Apersal ntah arinie dier kasik aku sebiji epal (sebenarnya arinie aku dapat byk epal dr yg laen juge.. ada la kot 4 biji). He said thank you for being Mentor dier (cam rancangan aper ntah dalam tibi yg ader mentor nyanyi² tuh kan). So sejok hati aku dengo kata budak nie. Dier siap kasik kertas ucapan lg utk aku. Aku plak tak dan nak baca. Aku letak je atas meja, sok baru baca ek sayang. Cicer dah tak larat nie, kepenatan, mahu pulang ke rumah utk beristirehat.
Jefri & I with the red apple.

Apple & Kertas Ucapan Jefri

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Wednesday, April 09, 2008

Sepetang Di LowYatt

Tengahari tadi selepas bekerja, kiterorang yg bujang trang tang tang dan yg tak seberapa bujang ini plan nak teman si Bad pi LowYatt beli kamera. Si Bad nie nye camera dah jahanam, hanpon nye camera pun dah jahanam, so terpaksa la dier membeli camera baru. Si Fik memula taknak pegi, tp selepas dipaksa kiterorang, dier pun ikot, Temasok la si Ali Nordin nie ar.. asyik nak balek umah copek je.... kena perli ngan kiterorang esp si Mus..ntah aper yg dier kejar kat umah yg kosong tuh pun kiterorang tak pasti... baru dier nak ikot. Hehehe..aku yg sememangnye dah takder mende nak buat kat umah...aku apa lagi... ikot je la. Dari kol 2ptg sampai kol 5.30ptg kiterorang kat LowYatt tuh sajer. Aku hanya membeli refill catridge printer cabuk aku.

Nie gambo semalam ketika ujan lebat.
Sweet je kan 2 orang lelaki berkongsi payung..
Udahla payung nye tak cantek langsung.

Aku dan Bad yg kekenyangan. Comel sungguh si Bad nie, cam Garfield je.

Ali & Mus. Mus nie tak abes² ngan call dan okok.

Bad dah membeli kamera. Dia & Ali bosan tgu si Mus wat keputusan nak beli hanpon.

Bosannye pasal, aku tangkap gambo kasut kiterorang. Kasut² para guru. Itam je. Sepesen.

Mus & Tokey Hanpon. Mus sudah membeli hanpon idamannya. Lama betol ko nie bodek tokey tuh utk diskaun. Utk pengetahuan rakan² bloggers yg pompuan, Incik Mus Masih SINGLE dan masih mencari calon untuk mengisi kekosongan di hati. Dier berumur 28tahun, orang Terengganu, sesaper yang single dan berkenan..sila tinggalkan msg anda ek. Miakakakaka.

Hanpon Baru Si Mus.

Aku dah dekat 4 tahun tak bertukar hanpon. Selagi hanpon aku bole bunyi & bole sms, aku setia ngan hanpon itu. Lgpun aku takder duit nak beli hanpon baru, hanpon² yg aku ada selama ini pun sumernye pemberian orang. Tp salah satu hanpon di atas adalah hanpon idaman. Ada sesapa nak hadiahkan aku hanpon baru? Beli la Nokia...

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Thursday, January 03, 2008

1st Day- School Re-open

Beg Baru..untuk isi buku² & files...
skirt baru (Christmas nye ar) & Blouse - All In Cekelat Kaler..

Creamy New Shoes..atoi..kasut nih geget kakiku..

Harinie 1st day..aku sampai ke skolah kol 6.50pagi. Awalnye la kan. Then..masa tuh gak aku tgk jalan jammed tahap babunnye di area lebuh ampang...perghh..meriah..tak penah aku tgk jalan jammed segitunye. Aku beli bekpes..nasi goyeng bersama telor mata. Dan aku memakai skirt arinie..supaya ibu bapa atau anak² yg baru tidak konpius...menganggap aku seorang guru melayu muslim..dan selalu diberi salam..dan aku tidak menjawabnye. Uhuks...Dan kerana aku memakai skirt juge..aku perasan ader yg kurang senang... (pelik aku..aper ke hal dierorang nie nak bebising biler aku pakai skirt..) nak ajer aku jerit... HOI...AKU BUKAN MELAYU LA OKEK??!!!!!! 1st day nak bermusuh ngan aku ke?? Nak aku banned sepanjang tahun? Meh ar... buduh!

Life. Is. Colourful. To. Make. Our. Life. Wonderful.