Monday, January 30, 2006

Tragedi Januari- Masuk Wad

Dah beberapa hari aku demam, masuk wad, kuar wad. Demam lagi...agaknye sebab belom bebetol recover kot. Masuk wad mlm khamis, arghh...seksanye. Kena cucuk sana sini. Masuk air & ambek darah. Terasa saket yg amat sangat. Seb baek lar aku masuk spetal swasta. Terasa gak dilayan cam puteri kayangan yg ke-demam-an. Punca aku demam, tak cukup rehat, stress keje, stress perasaan....sumer ader lar. Sampai la aku tumbang pada Rabu pagi (25/01/2006) tika aku attend kursus. Aku bole balek kol 9.30pagi, sedangkan kursus tuh baru mula kol 8.30pagi. Tak sampai sejam pun. Aku tak sempat nak wat presentation, lagipun masa tuh projector wat hal. Aku balik umah tido sampai ke petang. Suhu badan aku naik mendadak. Malam tuh kononnye nak pi la ambek ubat, tapi teros kena tahan wad. Suhu badan aku terlalu tinggi, dan badan aku terlampau panas. Padan muka kat aku gak, pasal aku pi bahagian kecemasan, dah aku tak larat sungguh, aku duduk kat emergency, ngan aku yg tgh mengigil. Bodo nye spetal gak, air-con kuat nak mampos. Mementang spetal baru bukak 10 ari masa tuh, sumernye serba baru. Pekerja dier jer yg lama.
Selepas aku berbaring di katil, aku sms sumer rerakan aku. Info je...just bagitau...aku nie masok wad. Tak sampai sejam, aku tetido gegara makan obat. Ceh....nurse nie kasik aku tido laks. Tetiber, aku terasa ader orang ciom dahi. Aku bukak mata...."erkkk". Dier datang mlm tuh juge. Sian dier, dah la penat keje, teros datang jenguk aku yg saket nie. Sayang betol dier kat aku. Hihihihihi. Kol 12tghmalam, dier pun balek umah. (erkk...aper aku merepek nie ). Aku nak citer aku masok wad ler.
Aku nak tido jer, nurse datang ambek suhu. Baru nak lelap, nurse datang ambek tekanan darah. Nak mimpi je, nurse kejot suruh makan obat. Nurse nie macam pasang cctv plak, cam memerhati je aku nie. Tak kasik aku tido kot ek. Sok pagi nye, dapat bekpes. wah...rasa cam duduk hotel laks. Pas bekpes, aku sambong tido. Sampai la doktor datang kejot. Alamak, doktor hensem giler. kehkehkehkehkeh~! ( dalam sakit pun aku sempat main mata ) Pas kena check sumer, rasanye aku nie kena demam virus. Menatang kaki braper plak demam virus nie..musykil aku. Tp yg paling besh, aku mintak balek... pasal aku tak bole tido langsung kat spetal. Last², selepas aku merayu kat doktor, dier kasik aku balik petang tuh, dengan syarat, kalo suhu badan aku naek balek, kena masuk wad balik ler jawabnye.

No comments: