- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Tikaman Menusuk Kalbu

Wednesday, January 11, 2006

Tikaman Menusuk Kalbu


Adeh, penat tol keje arini. Bertimbun-timbun keje nak kena buat, kad jemputan la, surat jemputan la, sijil la bla bla bla…agaknye dier ingat aku nie robot kot. Macam la orang lain tuh dah mampos, nampak aku jer yg idop.
Dari 2 malam lepas, aku rasa bingit, panas ati, sakit ati sumer lengkap ler. Rasa cam nak je ambek pisau tikam diri sendiri, daripada aku kena tikam ngan orang lain. Kekadang, susah nak jaga hati orang, tapi aku tetap sedaya upaya aku jaga hati orang lain. Aku tatang cam minyak penuh la hati kengkawan nie. Cakap bertapis, apa aku buat pun aku piker banyak kali, takut ader kengkawan yang terguris hati. Bebaru nie aku terasa hati, aku nye hati & perasaan saper nak jaga laks????? Ader ker dierorang nie piker pasal aku?? Rasanye takder kot. Tak kesah la, agaknye memang dah nasib aku macam nie.
Aku nanges sesorang, saper yang tau??? Tuhan je yang tau. Apa lah dosa aku nie? Agaknye betol la kata kawan baik aku yg dari Muar tuh, dosa aku … terlalu baik hati ngan orang lain, sampai aku dipijak sampai lunyai. Mungkin aku perlu kembali kepada sifat aku yang dulu, tidak berperi kemanusiaan ataupun dalam bahasa omputeh nye ‘heartless’.
Hmmmmm….. tgk la aper yg akan terjadi seterusnya. Aku akan menjadi ‘heartless’.