Thursday, March 02, 2006

Maafkan KepergianKu


Artist: Ruth Sahanaya
Song: Maafkan kepergianku
Tak ada lagi kata yang terucap
Jangan ada lagi tetes air mata
Di saat kepergianku
Untuk Selamanya
Maafkan caraku ini
Yang tak ingin kau terluka
Karena diriku terlalu mencintaimu
Maafkan kepergianku
Yang inginkan kau bahagia
Tanpa diriku untuk selamanya
Lagu mungkin hanya sekadar sebuah nyanyian yang kedengaran di corong-corong radio. Tapi lagu nie mmg aku suker kerana menggambarkan sesuatu agak sukar aku pahami sendiri. Lirik lagu ini amat sesuai utk keadaan diri aku skrang. Aduh, pilu & sayu menyelubungi diri ini.
Akhirnya, aku pergi. Pergi meninggalkan segala-galanya yang pernah aku miliki. Aku tidak sanggup lagi melihat rakan² ku disakiti kerana aku.
Utk dier yang pernah aku sayangi, maafkan kepergianku. Terima kasih kepada semua kenangan manis yang penah kau berikan padaku selama ini. Aku sempat menyampaikan apa yang harus aku sampaikan padamu pada beberapa hari yang lepas, mungkin aku sudah jangka... bahawa aku terpaksa pergi. Aku cukup takut jika aku tidak sempat, aku tidak mahu terlambat memberitahu, mana tahu, mungkin aku akan terus menyepi.
Untuk rakan-rakan yang sentiasa di sisi ku tika waktu bahagia & duka, terima kasih kerana memberi sokongan di kala aku memerlukan kalian. Sekali lagi, maafkan kepergianku.

No comments: