- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Merdeka Parade 2008

Monday, September 01, 2008

Merdeka Parade 2008

Happy 51st Merdeka To All Malaysians.
Woke up as early as 6.30am on Public Holiday, thats not really me, but to attend The Merdeka Parade, aku rela bgn awal, semangat giler. Siti was still asleep, she was the one who really wanted to go to Dataran Merdeka but yet, she was sleeping like a baby. After I had my shower, I woke her up. Took a cab from my place coz we were already late. Haiyo, bole ke kiter duk kat depan tuh kang Siti weh? Met Zuhrie & few guys from CS Photoschool's Forum. Bought a bottle of mineral water & pau (kueh pau la) for light breakfast. No time to makan² kat kedai mamak. Squeezed ourself here and there, carik port yg menarek, nak 'menembak' nye pasal, sanggup la kiterorang nie menyelit. Sekali Ann sms, 'weh ko masok tv la ngan Siti'. Hahaha.. tgh² kiterorang menyelit tuh pun bole masok tv ke? Cam nak tercabut gak lar our legs nie kan, pusing punye la jauh, siap melintas depan pasukan perbarisan, semata-mata nak gi ke seberang. Yes, pakcik askar kasik kiterorang yg pegang camera² nie duk kat depan. Bebetol tepi & depan, kat garisan permulaan perbarisan lg u all. Miakakaka.. kelas gitu pakcik askar itu. Sayang pakcik Askar. Aku & Siti baek nye duduk bersila kat tepi jalan, tgu taim perbarisan bermula. Bangun duduk bangun duduk tatau lar braper kali pagi semalam, asyik nyanyi lagu Kebangsaan- Negaraku. Ada kot aku rasa dalam 4-5 kali. Aku siap baca ikrar negara lagi wokey. Kuikuikui, semangat patriotik sungguh la aku semalam. Ekceli it was my 1st time tgk perbarisan Hari Kebangsaan secara live di Dataran Merdeka. Sgt besh. Wlpun panas, aku harungi keterikan kepanasan matahari yg memancar itu dengan jayanya. Kalo ujan, aku lari dulu la, sbb takot Nicky aku kebasahan. Aku kebasahan takpe, tp kalo Nicky aku masok air, aku bole meraung giler meroyan. It was really memorable to me, I saw someone that I really wanted to see for such a long time. Ooh, dier sungguh hensem & smart. Superb mabeles gorgeous & nyummy. Who is he? Ofkos la bukan this angkasawan. This angkasawan ramai sgt minat. Malas ar nak minat kat dier. Carik orang laen la.
Dr Sheikh Muszaphar Shukor- Angkasawan Negara
Kanak-kanak Tadika Yg Tomey
Semangatnye dieroang nie. Sanggup bangun pagi utk perbarisan.
Wah, anjing. Sgt kewl. Anjing penyelamat Bomba.
Me & Siti
Perbarisan dah abes. Meronda tgk group koir IPG. TERIMA KASIH Malaysia. Cantek kan dierorang buat sumer tuh. Sian dierorang berpanas utk berhari-hari.Demi Negara Yg Terchenta, mereka berkorban apa saja.
Inilah Kumpulan Koir IPG.
Terdiri drpd Guru² Pelatih dari seluruh Institut Perguruan Malaysia. Braper ribu orang agaknye ye? Ntah, tp mmg beribu. Smoga mereka menjadi guru² yg berwibawa & berdedikasi di masa yg akan datang.
The AJK from BPG ( Bahagian Pendidikan Guru)
Merekalah yg menguruskan kumpulan Koir IPG utk Hari Kebangsaan setiap tahun.
Cak, gotcha. Jeling aper bang?
Hiks.. ( Hanya Siti Yg mengetahui)

Merdeka! Merdeka! Merdeka!
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Labels: , , , ,