- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Tolong a.k.a Helps

Thursday, July 16, 2009

Tolong a.k.a Helps

Muka Hensem Tp.....
Credit To http://dailymail.co.uk
Hari: Selasa
Jam: Sekitar 3.00 petang
Tempat: Tmpt Koje La...

Kejadian ini berlaku beberapa hari yang lepas. Seorang lelaki berumur awal 30an berdiri di luar pagar sambil menjenguk ke dlm kawasan tmpt keje. Aku perasan sudah berjam-jam lelaki itu meninjau kawasan kami dari luar. Sambil² aku mengarah 'bala tentera' ku beratur, tetiber salah sorang drpd 'tentera' ku dipanggil oleh lelaki tersebut. Budak kecik nie pun, pegi tanpa aku sedari. Tetiber,

Budak A: Cicer, that guy called u.. he wants to talk to u..
Aku: Who is he? What he want?
Budak A: Dunno... u go and see him la...
Aku: U ar... why u go there just now?
Budak A: I tot he is looking for his son.. so I go and ask la..

Aku pun melangkah ke arah lelaki tersebut (lelaki tersebut berada di luar pagar).

Aku: Ye Incik.. Nak carik sapa?
Lelaki Itu: Awak cicer kan... tlg saya cicer..
Aku: Tlg aper plak? Anak hilang ke?
Lelaki Itu: Bukan.. macam nie.. saya takder duit. Saya nak balik Shah Alam, takder tambang. Isteri & anak saya ada kat bas stand Klang, tgh tgu saya. Tadi kami jejalan, saya ambik cuti utk bawak mereka jalan. Saya belum makan lagi nie, saya lapo nie. Kesian la kat saya.

Aku pun pandang lelaki itu atas bawah. Aku tenong matanye. Dan aku perasannnnn...

Lelaki Itu: Saya bukan *tut*. Saya perlukan duit nak balik ke Shah Alam.

Aku berfikir lagi.. (orang gila takkan mengaku dirinya orang gila.. dan begitu juga 'orang lain' itu). Dan aku menghayati setiap butir percakapan nya... dan aku memerhati gerak gerinya serta lengannya.. SAH!!

Aku: Kalo takder duit, watper gi jejalan? Dah tau takder duit, datang jauh² watper? Awak ingat awak nye makan je? Anak & isteri nye makan tak ingat?

Lelaki itu teros terdiam. Dier membuat muka simpati.

Ye aku mmg kesian... aku sedey melihat kehancuran yang berlaku di antara kita akibat NAJIS yang satu itu. Kerana atas dasar kemanusiaan.. aku memberinya RM2.

Aku: Ambik la..tuh je saya ada...

Dan dier beredar. Aku rasa mungkin dier agak kecewa kerana tidak mendapat byk habuan. Aku pun masok ke dlm 'battle field' ku dan berdiri di depan 'bala tentera'.

Budak A: Cicer.. what that guy want? He is a *tut* aite?
Aku: He wants money... he said he needs money...
Budak B: Cicer... I know already that he wants to ask money... they always 'paw' ppl...
Aku: How u know?
Budak C: Cicer... this area ar... we know la... many *tut* what...

Aku pun berciter... ttg akibatnya jika terjebak dengan NAJIS itu. Kedian,

Budak B: Cicer... if he wait for u somewhere on the way back home later, how?
Aku: OMG!!! Alamak.. Mampos.. Mati.. (segala mati la aku sebot)
Budak B: Why so scared? I say only la....

Sejak kejadian itu, aku menunggu beberapa 'bala tentera' untuk berjalan menuju ke LRT. Aku menjadi agak takot untuk berjalan seorang skrg. Ishhhhh..... langkah berjaga-jaga seblom aper² terjadi pada diri aku... kenapa la kawasan tmpt keje aku tuh penoh ngan 'orang² yg *tut* nie'? Mana la pihak peronda nie? Dulu rajin meronda... skrg jarang² nampak dah.. aku sudah mula rasa dunia ini mmg dah tak selamat....!


Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Labels: , , ,