- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Gondola-Akhirnya

Monday, October 15, 2007

Gondola-Akhirnya

Akhirnye selepas 10bulan gondola nie dipasang dan dinaiki orang, baru cuti kali nie aku berkesempatan utk menaikkan diri ke dalamnye. Jakun gak lar.. sbb aku 1st taim gi tasik titiwangsa selain daripada aku gi makan kat restoran nelayan. Kelako kan? Aku duk kat KL tp aku takder masa nak jejalan kat tmpt yg camnie. Arinie aku jejalan bersama Adam & Aida serta Baba mereka. Kohkohkoh. Fenin² layan dak sekor nie. MajOk je kejenye.
"Aunty..nak senapang tuh..pastu nak naek mende tuh"
Udah Babanye tak kasik beli senapang buble kalo nak naek gondola. Arghh.. jgn lar wat budak nie memekak kat khalayak ramai.Seb baek Baba dier paham signal aku biler aku nak belikan senapang buble tuh. Bukan aku nak manjakan budak nie..tp aku bingit lar kalo dak memekak. Jgn wat budak nanges tgh jalan.. tak baek..menganggu ketenteraman awam tau, BABA! Macam toilet awam tuh...Ya Tuhan.. naper lar DBKL nie dekut tol. Ader ker toilet baru 2..satu utk lelaki satu utk pompuan? Dah kena beratur panjang...dibuatnye aku yg nak terkucil..mao tak terkucil kat depan pintu toilet tuh! DBKL.. do something abt it!
Lihatlah.. betapa panjangnye barisan ini. Nak terkucil nie....