- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Cuti Ku Bermula

Sunday, May 28, 2006

Cuti Ku Bermula

Yahoo! Cuti ku sudah bermula. Sonok tak hengat laks aku rasa kali nie biler dah cuti. Balik kampung. Ohh hoooo, balik kampung. Hati girang. Tapi aku tak balik kampung la kali nie. Mak pak aku ader kat brunei sedang bercuti. Dierorang laks sebok bercuti daripada aku yg tgh bercuti takder keje nie. Rasanye mak pak aku skrang ader kat Bintulu. Sepupu kesayangan aku Isaac Stalin nak menikah. Aisehman, Isaac dah nak menikah, umur dier braper tahun muder dari aku, kiterorang membesar sesama, tapi camner laks budak nie menikah dulu dari aku. Langkah bendul sungguh dak hingusan nie. Tapi, biar la, dah rezeki & jodoh dier sampai. Nanti la aku kasik hadiah kat ko ek Isaac, akak kesayangan ko nie tgh sebok ngan ektibiti² cuti. Bukan taknak pi tgk ko nye wedding, tapi kang aku pi, aku sekali laks menikah depan paderi, I DO , I DO. Mau aku tak nie kejOng kalo balek KL ngan title MRS. ( Miakakakakakakakakakakaka)
Bukan aku tatau sumer impian korang kat saner, tingin nak tgk aku jadi isteri orang kan, terutamanye isteri 'orang tuh'. Eiiiii....ngeri. Baek aku balek bulan Julai nanti sambil pi tgk Rain Forest Festival.
Minggu lepas, hari Sabtu, aku dilanda kebosanan yang teramat lar sangat. Aku geguling kat umah. Nak online aku dah malas, pasal aku dah rasa takder yang menarek perhatian aku langsung dalam dunia virtual nie. Nak kuar laks, kengkawan sumer tgh sebok ngan mende ntah. Aku pun ngan benggong nye tgk tv, meminta la aku bole tetido. Tapi dah aku nak tido camner, aku langsung tak ngantuk, penat pun tidak. Sekali, hah.... Mr Smurf sms, "weh, aku beli tiket wayang lebey, mai ar datang tgk ngan aku." Waaaaaaaaaa..besh nye. At last ader orang ajak wat ektibiti menarek yang lama aku dah tak buat, TENGOK WAYANG (bukan buat wayang ek). Kihkihkihkih~! Smurf ajak tengok Mission Impossible 3. Fuh, aku dah beli dah CD nie, tapi tak berkesempatan lagi nak tgk kat umah. Memanjang jer aku sebok. Apa lagi, aku pun bersiap, teros menuju ke KLCC.

Mission Impossible 3, aku sker Tom Cruise. Bole tahan citer nie. Tapi tengkuk aku saket biler kena duduk row yang ke-3 dari depan. Mau tak teleng paler aku nie kalo selalu duduk row depan kat dalam panggung wayang. Jejarang aku tak tido kalo tengok wayang. Kebiasaannye, aku akan tetido kalo tengok wayang nie. Tapi memandangkan takder bahu sesapa untuk dipinjam, aku terpaksa gak lar tegakkan paler aku. Dah tak lentok, aku pun kena concentrate tgk wayang. Takkan aku nak pinjam bahu Smurf laks, mau tak aku kena tempeleng ngan smurf. Muekekeke, layan jer lar citer nie. Takyah aku tgk cd kat umah.


Cuti aku yang sebenarnye sudah bermula Jumaat lepas, 26hb Mei 2006. Tengahari lagi aku dah balik umah. Keja² yang sepatutnye dah siap. Tapi kengkawan laks wat hal, kerja aku yang sepatutnye dierorang siapkan, tak sesiap. Arghhh...hangen gak aku. Keje dierorang, aku siapkan. Nie bahagian aku, dierorang tak siapkan plak. Camner aku nak wat keje masa cuti? Aku balik umah, aiyak... elektrik laks takder. Aku baru berangan nak tido petang sepuas-puasnye. Dah aku takbole tido sebab kepanasan. Aku geguling cam biasa, tatau nak wat mende dipetang hari. Aku mula la rasa badmood, panas hati, saket ati, sumer lengkap lar kemarahan aku. Bila kepansan melanda badan, mood aku swing sesangat. Sekali lagi, Smurf sms.

Smurf : Ko tgh watper?
Aku : Aku tgh baring, bosan. Ko watper?
Smurf : Aku pun bosan. Tgh carik port nak makan. Dah bosan dah nie.
Aku : Ko carik la makanan dulu. KLCC tuh kan banyak food court.
Smurf : Aku bosan dah nie.
Aku : Ok..ok. Apa kata aku pi sana? Pastuh kiter tengok wayang. Ko pi usha Da Vinci Code jap.
Smurf : Ok. Jum Jum.



Tuh la dier smurf. Seb baek la aku nie duduk Desa Pandan. Dekat la juge ngan KLCC. Kalo aku duduk Gombak ke aper, mau nye aku wat bodo jer walaupun ko kebosanan. Aku pun bersiap, menuju ke KLCC. Lunch kat Coffee Beans ngan Smurf. Tuh la kali kedua aku jejak kaki kat Coffee Beans, sepanjang idop aku. Aku bukan tak sker ngan Coffee Beans, tapi aku tatau aper yang menarek kat Coffee Beans nie. Aku ngan Smurf gegodek menu. Lapo nie, tapi tatau nak makan aper. Tibai jer la. Pas lunch a.k.a menom petang, teros pi tgk wayang.
Alamak, luper beli air. Mau tak kehausan duduk dalam panggung. Nie la Da Vinci Code yang tingin aku nak tgk. Dengar member² citer, film nie ader sket terpesong mengenai agama aku. Nie yang wat aku ader sket tak puas hati, kena tengok gak walau camner sekali pun. Camner laks Jesus ( Nabi Isa ) ader waris nie. Karut marut la citer nie. Seb baek wayangjer. Kalo tak, mao tak terpesong gak paler utak aku. 2 jam setengah duduk kat dalam panggung, montot pun keras, haus pun ye, pastuh sangap pun ader, pasal tak isap okok. Tambah lagi ngan sejOk, ish.. ader gak aku pelok si smurf nie kang. Aku selit tangan kat celah smurf. Smurf... sejok. Uwaaa... aku ingatkan tak sejOk, tapi camner arinie bole sejOk plak. Biasanye takder lar sejOk kalo pi tgk wayang kat KLCC nie, pasal ramai orang.
Dah abes tgk wayang. Aku pun balik. Smurf pun balik. Aku apa lagi, bantai tido lar kat umah.

Sabtu, kengkawan tmpt keje ajak pi maen bowling. Wah, cuti baru bermula, ektibiti aku dah memacam. Tengok wayang la, maen bowling la. Besh besh. Rosydi call aku dari pagi lagi ajak bowling. Azrul laks sebok nak jumper aku. Nie aper kena ngan dierorang nie. Takkan dah bosan kot. Beriya sangat nak cuti, tapi cuti baru jer bermula, memasing dah kebosanan. Tuh la korang, orang cuti balik kpg. Korang mende menganga kat KL nie. Sian korang, kerana kelas tambahan benggong tuh, dah takbole nak balek kpg awal ek. Takper, berkhidmat utk negara, mendidik anak bangsa tak kira waktu, terpaksa mengorbankan masa cuti. Jumper Rosydi & the gang kat Flamingo. Azrul pun menyusur. Selepas kepenatan mencampak bola bowling sebanyak 5-6 games, tangan aku pun dah lembek, aku pun balik umah seperti biasa, AKU TIDO KEPENATAN!