Sunday, July 01, 2007

30hb Jun

Sabtu, hari aku keje gak cam biasa. Cuma aku tidak memegang marker & duster. Aku memegang penyapu dan juge hos air, cuci longkang yg busuk! Gotong royong perdana diadakan di kebanyakkan skolah pada arinie. Arghh.. elok gak aku jadi tukang cuci longkang sekali sekala bersama anak2 ku yang terchenta.
Kol 11 aku dah balek. Penat & sakit belakang. Aku malas nak kecoh walaupun aku tau aku takbole nak membongkok lelama. Aku tau nanti bahananya aku yg akan rasa pada waktu malam. Blom pun malam, aku dah rasa tulang blakang aku cam nak tercabut. Sakit, lenguh & pedih. Seb baek ader klinik depan umah, aku pi menapak ke klinik. Doktor injek obat tahan sakit kat blakang aku. Sian aku, dah la keding tinggal tulang je, tapi injeksyen tuh saja yg bole wat aku lega. Doktor juge membekalkan pil obat tidor. Rasanye aku akan mula bergantung ke atas pil tidor seperti dulu2. (Cik Reen..jgn overdose ek... Makan sbiji je tau.. jgn wat giler telan segenggam..nanti awak teros tak bgn sampai biler2) Duit..$$$$ lagi, sakit saja aku menghabiskan duit 'bershopping' di klinik. Aku gegolek di atas tilam sambil layan citer industan. Mummy tepon, naper setiap kali aku sakit, mummy mesti tepon? Agaknye orang tua nie mmg bole rasa aku dalam kesakitan. Tapi aku tau, dia tau aku sakit. Mummy tanyakan sebuah apartment yang akan dibina di tengah kotaraya KL, Summer Majestic yang bernilai RM238ribu. Arghh.. disuruhnye aku pi tgk, kot2 lawa... then beli ngan loan kerajaan. Giler agaknye orang tua nie..tak abes2 nak suruh aku beli umah. Braper byk umah dier nak kumpul? Dia kata camnie "If u dun want to get married, then buy that apartment, seems that u can't make any baby..then make some properties." Miakakaka. Jahat sungguh molot mak aku nie. Takbole wat anak, wat la harta? Aduh, terasa menusuk di kalbu. Abes bersembang ngan mummy, aku terlelap dalam 30mins. Talipon berbunyi lagi, ring ring ring, ku angkat ku tanya, siapa, private number da.. Aku benci gangguan biler aku tgh beristirehat. Aku letak handphone. Peduli haper aku saper yg tepon! Aku sudah 2 hari tak wat keje rutin aku, chatting dalam mIRC, genap 2 ari juge aku tak menampakkan ayat2 nakal aku di ruangan chat itu. Ntah mengapa, aku ilang keseronokan aku di situ. Aku donlod game2 online yg ader. Kemungkinan besar aku akan kembali ke arena game2 online. Hihihi, pc baru... nak test gak maen game pakai pc baru. Aku mula kembali ke room2 di YM, merapu meraban ngan rakan2 lama spt hero kebabai. Walaupun sudah bertahun aku tidak memasoki ruangan itu, tapi nyata, rakan2 lama masih ingat ID aku. Seronok juge biler aku menyakat dierorang nie ngan menyanyi lagu merapu.
Selepas penat merapu, aku gi 'memandikan' rambut di saloon. Salah satu ektibiti kegemaran aku dihujung minggu. Lega rasanye biler rambut aku disental oleh amoi itu. Rambut aku dah semakin panjang dan juge nipis... aku mengalami keguguran rambut yang kritikal. Sesudahnye, aku bersiap-siap hendak ke stadium negara, tonton Konsert KPM- Menjunjung Duli. Heh, dan hakikatnye aku nak skodeng orang juge. Sesorang yg ingin aku jumper, dier sms aku hampir setiap hari, talipon sekali sekala. Orang ini, mengapa begitu misteri sekali? Malangnye, aku langsung tak jumper atau mengenali dier. Susahnye, aku sms ..dier tak reply masa konsert itu, aku tau dier mmg sebok kat blakang pentas. Not bad gak konsert tuh, penOh warna warni. Penontonnye ramai di kalangan pelajar dan dihadiri juge oleh Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong & Raja Permaisuri Agong, Menteri Pelajaran & juge isteri.
Balek dari menonton konsert, aku minum2 bersama 'Daddy' Sugus. Bertukar-tukar citer. Menjelang tengah malam, dia pun hantar aku balek. Cam cinderella plak aku nie. Hihihihi. Sampai umah, aku pun mandi dan membongkang! Satu Hari Yg Penat bagi ku.

1 comment:

13may said...

mak aiii...kena injek tulang belakang....hahha