- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: My Lil Housemate

Saturday, October 03, 2009

My Lil Housemate

I hv housmates. There are 4 gals in d house now. Me, Ita, Mira & Tia. Ita is my ex-housemate, now housemate again la kan. Mira is Ita's niece, and Tia is Ita's daughter. Besh plak rasa ber-hosmet skrg. Ada lar teman bergado, teman bertekak. Almost ari² aku gado ngan Tia. Rasa cam nak pijak pun ada. She likes to jump here & there. Sker panjat², panjat sofa, panjat katil, panjat kusi. At times, aku kena pegang rotan la dlm umah, dah cam kat skolah plak dah rasanye. Memalam, aku akan berebut remote ASTRO ngan Tia. Tp aku mengalah je la, sbb ASTRO nie Ita yg punye. Hiks, aku hanya menumpang kasih menonton CSI je. Setiap pagi Sabtu & Ahad, Tia akan menganggu tidor ku.
"Aunty.. Tia haus la... nak milo."
"Aunty.. Tia lapar la.. nak roti bakar."
"Aunty.. DAH TGHARI LA... BANGUN LA MANDI!!"

Hahahaha... fenin aku nak layan gelagat si kenit ini bila ibunya pergi bekerja. Aku & Mira menjadi babysitter bertauliah. Mira menjadi tukang masak, manakala aku menjadi tukang kemas umah sambil melayan Tia. Tia hanya akan duduk diam bila dier duduk depan pc, menonton youtube & main games (camner nie.. dier nak konker pc aku nie?) Kalo tidak, huru hara la umah sbb dier tak reti duduk diam!

Hallo... My name is Fathiah. U can call me TIA. My mummy is Ita, she is aunty's Reen fren. We are staying with Aunty Reen since September 2009. Tia pernah duduk ngan Aunty Reen sejak Tia dilahirkan selama 2 tahun. Kedian, mummy pindah rumah & Aunty Reen pun pindah rumah, so kami duduk rumah asing² selama 3 tahun. Seronok bila dapat duduk ngan Aunty Reen lagi (sonok ke Tia... tetiap ari ko kena marah ngan aku??)

Peace

Tia sker duduk ngan Aunty Reen sbb Aunty Reen sker wat Tia cantek. Tia kena stim rambut sekali seminggu. Tia kena lulur badan sekali sminggu. Tia kena rendam kaki dlm air panas suam 2-3mlm sekali. Tp Tia tak sker Aunty marah² bila Tia malas nak kaler kerja rumah. MEMEKAK je la Aunty Reen nie... asyik² suh Tia kaler cantek². Pastu sker paksa Tia masok tidor awal sbb dier nak tgk Astro sesorang. (Miakakakakakaka... )


Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Labels: , ,