- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Taiping

Friday, May 25, 2007

Taiping



Akhirnya, aku telah berjaya mempelajari sesuatu yg amat aku minat, BOWLING!!!! Pergh... aku kena gi kursus secara mengejot gegara surat jemputan rasmi tak sampai ke tempat keje. Unit Sukan JPWPKL menelepon aku petang isnin kol 4, disuruhnya mengemas beg dan bersiap utk bertolak ke Taiping besoknye pada kol 10pagi. Agak ternganga gak la aku, sebab ari Selasa tuh aku ader taklimat kepengadilan Public Speaking plak. Mana satu aku nak pegi nie. Sekali datang 2 tugasan. Tapi memandangkan aku amat meminati bowling, aku pilih utk ke Taiping. Sian kengkawan aku petang itu, aku mengatakan aku hendak membawa diri. Betol la aku membawa diri, mencari ketenangan di dalam kesepian. Bebaru nie rasa sesuatu di dalam jiwa dan diri aku nie, rasa malas nak idop pun ader.. malas nak bercakap pun ader.. malas nak ambek tau pasal aper2 pun ader..tapi bab makan aku tak malas la kan. Aku amat rajin makan skrang ini. Penatnye!!! Jadual di Taiping penoh sampai biler memalam... letak paler jer kat bantal teros hanyut ke alam ketiduran. Hihihihi. Besh giler...siap gi Zoo Nite Safari. Tapi takbole ambek gambo la..sbb tidak dibenarnya camera yg ber-flash. Takot binatang2 terkejot berok. Main bowling selama 3 petang berturut2... main golf di waktu pagi... berenang juga selepas balek main bowling!
Wahai MSSMKL Boling Tenpin, aku bersedia berkhidmat!!!!