- Wonderful Life By Colourful AlisSaRa: Tag

Thursday, March 01, 2007

Tag

Meh Layan TAG...
Aku dah kena tag dengan Erni Suhana @ Tipah

6 benda yang pelik tapi benar tentang diri aku yang agak sengal

1. Aku tak sker makan durian tapi aku sker makan tempoyak.. aku bole pengsan hidu durian...aku takbole lalu tempat ada durian..aku bole muntah on the spot kalo terhidu bau durian dan aku bole demam dengan bau durian... tapi tatau naper.. aku sker sgt makan tempoyak... kalo kedai makan tuh ader sambal tempoyak...segala lauk aku cecah tempoyak..
tempoyak tak busuk...sedap hingga menjilat jari... aku bole tambah kasik berkali kali..

2. Aku akan bawa bahan bacaan masok jamban ketika membuat pelaburan besar, aku akan baca apa saja, surat khabar, majalah, buku citer dan juga iklan pasaraya. Aku bole layan walaupun aku dah abes membuat pelaburan. Kerana perangai pelik aku nie, aku sediakan satu rak kecik tepi pintu masuk bilik air. Kat situ la aku letak segala bahan bacaan terbaru aku. So, sekiranye aku nie terdesak sgt nak masok bilik air, aku capai je aper2 yg patut.

3. Aku tak sker bangun pagi, mende yang paling aku benci la bangun pagi nie. Tapi aku tetap kena bangun pagi jika aku terpaksa bangun pagi. Dan aku akan bangun lagi awal dari masa yang sepatutnya. Bila dah bangun awal, aku akan termenong di bilik air. Selepas bersiap, masok kete, aku akan tido di dalam kete sampai ke destinasi. Mende yang aku buat tetiap hari selama 7 tahun, tido di dalam kete sampai depan gate skolah sepanjang perjalanan. (aku kaki tido dalam kete). Pantang aku masok dalam kete bf aku, konpom aku akan teros terlelap tanpa mengira waktu. Terlelap 5 minit pun jadi lah. Agaknye dalam kete bf aku nie, ada suatu aroma yg besh membuatkan aku cepat terlelap.

4. Aku sker mengemas umah tika badan aku penat. Walaupun aku penat, aku tetap rajin mengemas umah. Kekadang ngan tangga luar umah aku basuh, aku mop lantai satu umah. Tapi time aku takder mende nak buat, aku jadi pemalas, aku akan duduk chatting, skodeng orang dan tido.

5. Aku cepat berasa sedey walaupun mende tuh tak patut wat aku sedey. Aku sedey jer, tapi aku jarang nanges. Kiranye kalo aku nanges tuh, tuh tahap aku nak bunuh diri. Tapi so far, dalam 2 bulan nie, aku baru nanges sekali. Mende tuh kalo ikotkan takder lar menyedeykan sgt, cuma aku terasa sedey dan aku nanges sebab aku tatau naper mende tuh jadi gitu. Walaupun aku sedey, muka aku tetap camtuh gak, muka sengal. Kekadang orang tatau yg aku tgh sedey, agaknye aku nie poyo kot.

6. Aku kena tidor pakai selimut walaupun di tengahari yang panas. Cuaca panas cam nak giler pun aku tidor dalam comforter tebal, cuma dalamannye aku berbogel la (miakakakakaka). Kekadang mak aku pelik biler aku baring kat sofa pun aku tarek comforter, pantang berbaring, aku mesti nak berselimut. Aku takot orang nampak dalaman aku kot.

Arrr…takder la pelik sangat pun, cuma ader sesetengah orang akan kata, mende yg aku buat tuh pelik.
p/s : Cik Mai, mari layan Tag!!!!