Wednesday, July 02, 2008

Ayam Ku Hilang

Ayam Kesayangan ku ini sudah ilang. Tak ingat letak mana. Sesapa yg jumper ayam saya ini, sila hubungi saya. Saya sudah windu sama ayam @ bird ini. Aiyak... pengajarannye, jgn memandai nak alih² barang kesayangan. Kekunun nak mengemas...sekali ambek ko..ilang teros ayam aku nie! Nak kata dier merayau, tak mungkin, mmg ayam aku nie ada kaki, tp nie kan setakat ayam mainan! Time demam nie gak lar aku windu kat ayam aku nie. I want my bird!!!!!!! (tido taim)
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Tuesday, July 01, 2008

Sesi Makan

Hoye. Mlm tadi koko banjer kiterorang makan kat Restoran Cerana. Mimpi aper ntah mamat nie pun kiterorang tatau. Atas occasion aper pun tatau. Agaknye dier dapat pojek beso kot. Atau dier dapat duit kepal². Aper² pun smoga koko sentiasa kaya dan murah rezeki. Bole banjer kiterorang selalu. Miakakakaka. Lama gak dah tak menjejakkan kaki ke Restoran Cerana nie. Makanan dier not bad, takder lar sedap sgt pun. Bole makan la. Yg beshnye sbb ada orang nyanyi² je. Nie gambo² sesetengah lauk. Byk gak lauk mlm td. Yg tukang abeskan...AKU!
Kerepok Sayur-Sedap
Air Yg Beraneka Warna
Ann Menyenduk Nasi - Joi Nak Suap Plak
Main Dish- Ikan Siakap Masak Special
(celah mana special pun aku tatau, nampak kecap je)
Tomyam Seafood
Sotong Goyeng TepongKailan Ikan Masin
Kerabu Mangga
Makan Taim -Macam Kebulur Jer Sumer Nie
Ei Ann Nie, Apa Ko Makan Dlm Air Ko Tuh
Ijo Ijo Cam Lumut
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Sunday, June 29, 2008

Karnival 2008

Belon Perasmian (dekat ngan KL Tower kan?)
Semalam hari yg memenatkan! Paler sampai skrg Pusing². Badanku Lenguh². But it was really fun! Sgt Besh! Penat pun penat la kan, janji besh! Aku yg penin sbb sekejap aku kat rumah hantu, sekejap nak handle artis² AF nie plak. Ngan blackout satu sekolah, pastu rumah hantu aku plak cam kena rusuhan. Pergh, mati mati...mati la (saper nye trademark la nie mati la nie weh..aku luper). Segalanya berjalan dengan lancar wlpun kekurangan kakitangan guru. Ramai plak pi exam.

Mini Bike Yg Memekak
Aku tingin nak naek mini bike nie. Tp masa tidak mengizinkan. Biler lg nak merasa kan? Nie dah depan mata, nak merempit preng preng preng. Adeh, bz sgt sampai nak makan pun tak dan. Dok menom air je sampai kembong.
Cik Siti Photographer
Disebabkan aku sepatutnye ambek gambo aritu, aku menjempot beberapa rakan dari luar utk menolong aku juge semalam. Cik Siti came all the way from Klang. Wah, semangat lar Cik Siti nie. She is real damn good la. Gambo² yg dier captured cantek belaka. Sesapa yg nak perkhidmatan dier sbg Photographer kawen ke, majlis ke, sila layari
Aku & Riz
Hahahaha. Geram aku ngan mamat nie. Bole plak dier wat peace gak cam tuh. ye lar Riz, layan je la aku yg mereng semalam. Aper² pun, dier mmg sporting. Aku plak yg setengah sempot nak kawal crowd. Hensem kan kan? Hahahaha... Oppss... tp mmg Riz jadi tumpuan kekanak semalam. Tak kira la tua atau muda. Makcik² pun sker dak nie. Apatah lagi lar muda belia remaja cam aku nie kan (remaja lg ke aku nie?)
Ann & Nadia
Nie lg la. Ann dah posing cam artis plak. Miakakaka. Aduh, seb baek Ann datang gak semalam tlg aku. Aritu ko berputih mata sbb aku dah bergambo ngan Nadia. Nie puas la Ann berkepit ngan Nadia semalam.
Nadia naek Kuda. Takot ek ko dik? Sker tol si Riz sakat si Nadia nie.
Thnx to Ann & Siti kerana sudi menjadi penolong ku utk handle group nie. Dierorang lepak kat library utk merehatkan diri. Wah...siap berebut kipas plak. Thnx to Hanim - yg memakai baju pink putih itu kerana memahami keadaan aku yg sgt bz semalam.

Byk lg gambo sebenarnye. Tp tak larat aku nak load la. Kembang kang blog aku nie kang. Sket² dah la. Tp karnival kali nie mmg meriah! Thnx to all yg sudi menjayakan karnival kali ini. Thanx kepada rakan² ku, Siti, Acha (adik Siti), Ann, Mai, Udin, Tuna & Joi kerana sudi datang menjamu selera & mata korang. Pas karnival je, sumer bertandang kat umah aku menonton dvd (kecuali Siti & Acha). Yeh yeh, sumer terbongkang sbb kepanasan! Utk kekawan ku, Aku sayang Korang la k! Korang mmg Besh!


Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Friday, June 27, 2008

Pinkies Go To School

Hehehe. Arinie Hosmet ku Pinky bersama anaknye pegi ke skolah. I put them in the biggest plastik ever, and they ride the LRT today with me to school. Wah, most of my colleagues minat ini pinky. Even my kids also. Sumer mao pelok itu pinky. Hep Hep~ Korang musyuk, takbole pelok my pinky. Motif bawak pinky arinie, jadikan dierorang hantu dalam Rumah Hantu ku. Sian dierorang, dah kena bermalam kat rumah hantu mlm nie. Uwaa...i miss them already! Mlm nie aku nak pelok saper masa tido???? Pinky kat skolah!! See, sempat lg dier posing ngan my kids.
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Madison Avenue

Madison Avenue- Horny
I'm horny all night long
You got me horny in the morning
And you know uh oh
I tried to call you
But I can't find the telephone
I sent a message through the internet
But it rejected
I wrote a letter and I sent it
But uh oh oh
The postage takes so long
So I got to sing this song
To let you know how I feel
What's the deal baby
I can't wait for you
And the things you make me do
My heart is ringing so I'm singing
This song for you
I'm horny, horny, horny, horny
So horny
I'm horny, horny, horny
I search from time to time
But I can't find my bedroom
Now I got so desperate that
I sent a rocket to the moon
In New York City, someone said
They saw you singing the blues
But it was a man from nowhere land
That looked like you
Now we'll keep searching' on
This feeling's much too strong
My heart is ringing and I'm
Singing this song for you
I'm horny, horny, horny, horny
So horny
I'm horny, horny, horny
The postage takes so long
So I got to sing this song
To let you know how I feel
What's the deal baby
I can't wait for you
And the things you make me do
My heart is ringing so I'm singing
This song for you
I'm horny, horny, horny, horny
So horny
I'm horny, horny, horny

Lagu nie lagu peberet aku (ada masanye la kan...bukan selalu jadi peberet pun). Ada time, time yg cam lirik lagu atas nie, jadi la peberet. Kalo tak, mampos aku tak dengonye la. Semacam! Tp dulu² kalo gi bersenam di waktu malam, pasang lagu nie, konpom aku naek podium, or bar top, kat tiang sudah! Opss. Kenangan lama. Giler ek pencipta lagu nie. Madison Avenue bole plak nyanyi lagu nie. Kohkohkohkoh~ Mental jap nie, penat wat rumah hantu. Arinie last day utk siapkan. Semalam aku bole redah ujan gi beli kain itam, rasa nak demam, tp tak demam. Aku merempit semalam weh dalam ujan. Lgpun semalam kan ujan, tido pun layan. Pepagi dengo plak lagu camnie. Duhhhh.... tekanan perasaan sungguh! Anyway, lagu nie just sekadar lagu kan? Tak salah dengo kan? Takkan lar lagu camnie pun nak jadi isu? I'm Horny, Horny, Horny! Baru la meriah idop! Kalerpul Wanderpul!
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

My fwens

Mereka & Aku yg tgh sikat rambut
This photo was taken 2 years back in Genting. Kiterorang gi lepak kat genting selama 3 ari 2 malam. See, betapa santainye kiterorang yg sengal nie, bole duduk kat depan kedai. Aku plak ngan selamber rocknye sikat rambut. Sungguh tak snonoh. I miss all those moments that I had spent with my fwens, Koko, Tuna, Shuwen, Ezna, Skybax@Bob, Joi, Udin@Oron, Elboone & a man yg penah singgah sekejap dalam idop aku. Ada lg sorang minah, tp sbb aku dah banned dier seumur idop, so aku anggap lar dier tak penah wujud.

Lepak Di Pantai- Citer Seram La Kunun.Main tanam² kaki dalam pasir.
Gambo yg nie plak tahun lepas, kat langkawi. Le Tour. Santai kat pantai. OoO..itu minah ada juge. The same fwens cuma penambahan ada Ann@Temah (gf Koko) & Mai (gf Udin). Ezna plak takder. Lelaki yg penah singgah dalam idop aku pun dah takder. It was really fun. Aku yg tgh totop paler ngan sweater biru. Eh, mana plak sweater aku tuh, baru aku perasan sweater tuh ntah mana nye ilang lar. Miakakakaka... weh kekawan, jum la gi bercuti!!!!! Nie motif aku sebenarnye tetiber buh gambo utk entry nie....lama kiter tak gi bercuti! Sekiranya ada penambahan ahli, diterima. Tp ini group takkan berpecah, semoga berkekalan sampai bebila, hanya maut sajer memisahkan kiter. Aku tatau nak buh aper entry. Ari² citer karnival pun bosan.
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Thursday, June 26, 2008

50% Siap

Sesi Buh Jaring & Susun Meja
Semalam dah siap 50% umah antu ku. Pasang jaring kat atas. Meja kusi dah susun untuk buat lorong. Arinie bole buh kain buat dinding. Aduh, penat betol. All out segala tenaga pompuanku. Nie mgu depan konpom aku kejOng. Sok nak bakar kemenyan. Kasik pangey segala momok² masok. Miakakakaka. Sonok keje ngan bebudak nie. Ramai plak bebudak laen jeles. Sebok beratur depan pintu, buat muka kesian sbb nak tolong. Duhhh bebudak nie, bab buat keje merepek mmg korang cepat kan. Suh duk dediam dalam kelas blajo, korang takmao. Arinie kena siap utk wat lorong & dinding. Kalo tak, sok mampos aku kena tido kat skolah siapkan mende nie. Weh, korang wahai kekawan ku, takkan ANN sorang je yg sudi nak tlg aku ari karnival nanti. Tak kesian kat aku ke weh??? Kekawan aku ramai gi peksa pagi sabtu nie la, sbb tuh aku tak cukup kakitangan. Shuwen? Mai? Udin? Tuna? Koko? Joi? Korang nie.. tak baek tau gelakkan aku.
Ini pintu keluar ye kekawan. Gelap tak dalam tuh? OoO..Siyes gelap & seram wokey.

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Wednesday, June 25, 2008

Panjat Memanjat

Sesi Menampal Ngan Surat Kabo Di Luar Kelas
Sesi panjat memanjat bermula semalam. Memandangkan semalam aku berpakaian agak sket punye ketat, aku biar ajer lar bebudak nie yg memanjat. Satu kelas dikosongkan dan kami mulakan dgn menutup sumer tingkap serta sumber kemasokan cahaya ke dalam kelas tersebut. Ambek lar surat kabo lama tuh, angkut, ambek selefon tape, nah, tampal! Tampal dek..jgn sampai aku nampak cahaya masok bilik! Bagos sebenarnya skolah dak laki nie, sumer laki kan, kerah je la. Dierorang pun sker. Aku pun senang, mengarah je. Berdiri tepi cam manduR (memula buh mandul..sekali incik Akeem Hensem perasan lar plak.. thnx akeem.. hahaha). Tp aku kena pastikan tiada sorang pun jatuh tergolek, keselamatan mereka aku kena jaga. Kang aper² jadi, aku plak kena tanggung. Sebenarnye, aku mungkin pakar buat rumah hantu nie. Tiap kali ada karnival, keje aku mmg buat rumah hantu, persal aku tak sker bab masak² nie. Sgt bosan tau bab masak nie. Hahahaha. Aku rela bertukang. Cam jantan kan aku nie? Aku tak kesah lar, janji ari karnival aku tak maen minyak ke, air ke. Leceh ar jaga bahagian gerai makanan nie. Lgpun aku mmg sker takutkan bebudak. Wat muka momok (sememangnya aku ada roper pontianak kalo lepaskan rambut). Syiok weh tgk bebudak terjerit terpekik terlolong kat dalam tuh. Pastu kalo ada yg kuar menanges, lg aku sker tau!
So, arinie aku pakai baju kurung la, pakai kasut flat. Senang sket kalo aku nak memanjat. Takder lar terselak sana sini. Mmg lar tak manis kan, pakai sket nye ayu, tp dok memanjat meja kusi. Peduli haper aku apa orang nak kata? Kekawan pun dah paham aku camner. Kalo aku tak panjat, sapa nak panjat lg weh??? Korang yg sebeso anak gajah itu ke? Patah meja kusi tuh aku rasa. Semlm dah tampal, tp agaknye angen tiop kuat sgt, abes segala tercabut. So, arinie wat balek, tampal balek. Kasik itu selefon tape abes. Totop totop. Kasik gelap. Sok aku mula wat lorong plak dalam bilik nie. Penatnye takyah citer la kan. Aku bole tido dalam lrt masa balek. Baring je tadi pun aku bole terlelap. Kaki aku dah lenguh. Peha aku dah sakit. Eh, persal semacam nye sakit je aku nie? Hep hep. No serong merong k? Mmg aku penat wat rumah hantu nie. Cam Power Puff Gal je rasa.
Totop itu lobang. Persal Cicer tgk ada cahaya lg???

Ko nie dik, tergolek ko kat situ nanti. Takpe, meh cicer pegang.

Aku amat memerlukan pertolongan kekawan untuk hari karnival nanti. Aku akan berada di rumah hantu itu nanti dari pagi sampai tengahari krn rakan² setugas pergi exam. Tgu dierorang balek baru la aku bole rehat. Sumbang la sumbangan tenaga. Bak kata Kos, sumbang diri sendiri pun bole. Ada brani ke?
En Kos sudi mao jadi hantu? Ann? Sopi?
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Tuesday, June 24, 2008

St John 2 Karnival

St John 2 Karnival
Padang Skolah St John, Bukit Nanas
*Mini Bike
(motosikal kecik itu..mari kiter rempit)
*Paint Ball
(besh nye tembak²)
* Pony Riding
(Kuda Kuda...Yehaaa.. )
*Horror / Haunted House
(Mari la melawat rumah ku..penat tau aku buat)
*Convent Bukit Nanas Cheerleading (awek² yg lentik, comel serta seksi)
* St John Institution Brass Band (owh..depa mmg macho)

This coming Saturday ada karnival di skolah ku. So, mmg skrg nie aku tgh bz utk event yg nie. Aku incharge RUMAH HANTU @ HAUNTED HOUSE, start bertukang semalam. Datang la k? Aku jemput sumer warga bloggers yang membaca ke karnival ini. Kami mencari Dana untuk tabung PIBG kami. Sesapa yg ingin menyumbang hampers atau apa saja, sila hantar ke pejabat sekolah saya. Anto botol sos ke, gula ke, tepung ke...aper ajer lar...kami terima. Nak anto HANTU utk aku pun bole. Aku kan hantu, sbb tuh kena jaga umah hantu.

Latest news, most probably, NADIA & RIZ (AF6) akan menjadi VIP guests juge. Persal lar kami tak dapat Stacy??? Hahahaha... Datang Jgn Tak Datang. Sumbangan & Sokongan Anda Amat Kami Hargai. Segala urusan niaga menggunakan kupon. Kupon dijual juge pada hari tersebut. Meh ar, penat tau aku potong² kupon tuh siang malam.
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Love Is In The Air

LOVE IS IN THE AIR (John Paul Young)

Love is in the air
Everywhere I look around
Love is in the air
Every sight and every sound

And I don't know if I'm being foolish
Don't know if I'm being wise
But it's something that I must believe in
And it's there when I look in your eyes

Love is in the air
In the whisper of the trees
Love is in the air
In the thunder of the sea

And I don't know if I'm just dreaming
Don't know if I feel sane
But it's something that I must believe in
And it's there when you call out my name

(Chorus)
Love is in the air
Love is in the air
Oh oh oh
Oh oh oh

Love is in the air
In the rising of the sun
Love is in the air
When the day is nearly done

And I don't know if you're an illusion
Don't know if I see it true
But you're something that I must believe in
And you're there when I reach out for you

Love is in the air
Every sight and every sound
And I don't know if I'm being foolish
Don't know if I'm being wise

But it's something that I must believe in
And it's there when I look in your eyes

Memalam layan lagu slow mmg besh. Sambil wat keje. Keje sgt byk skrg tau. Arinie dah start bertukang. Duh, penat & lenguh badan. Smgu lg nak harung nie. Balek pun badan krem. Tu lom lg mummy tepon bebel² tetiap malam. Tuh pun tekanan juge. Bertambah tekanan. Tp skrg tambah lg satu tekanan. Hahahaha, tekanan perasaan & emosi. Tidak menyedihkan pun, tp sentiasa membuat aku sesengeh sesorang depan pc dan almost memana la kalo aku tingat, mesti aku sengeh sesorang. Alahai, persal la ko sengal sgt ek??? Saper ke itu??? No no no no...ai kenot tell yu. My secrets tau! Aper² pun, smoga kekawan & rakan bloggers sentiasa sehat selalu, ceria dan bahagia~
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.