Thursday, September 11, 2008

Kecurian Kereta

Trak penunda didapati digunakan dalam kecurian kereta ini- dilihat menerusi cctv

RG3450
Salah seorang kawan saya, En. Faizul telah kecurian kereta pada pagi hari ini. Pencuri ini menggunakan taktik menggunakan trak penunda seolah-olah sedang menarik kereta yang tidak berbayar. Dapat dilihat melalui cctv di bangunan berhampiran.

Tempat: Jalan Ampang Hilir, Kuala Lumpur.
Masa: 10.00 - 10.30 pagi
Jenis kereta: Honda EK3
Plat pendaftaran: RG3450
Warna: Putih

Oleh itu sekiranya rakan-rakan pengunjung blog mempunyai maklumat tentang kecurian ini atau ternampak kereta ini diharapkan dapat memberi maklumat segera kepada Faizul melalui no. telefon 012-9573276. Ataupun menyebarluaskan maklumat ini kepada rakan-rakan yang lain. Bantuan rakan-rakan sangat dihargai. Terima kasih.

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Sunday, September 07, 2008

Sudah Mati La...

Jam Lama Ku Sudah Mampos!

Jam aku nie takder lar tua sgt umurnya. Aku dapat masa X-mas tahun lepas dari seorang kawan sempena Christmas la kan. Aku tatau lar naper dah byk kali jam nie mampos. Ada sekali waktu pagi, masa aku nak masok kelas, gegara jam nie mampos, aku lambat! Tgh aku bekpes, aku ingatkan masa lom taim la kan, aku pun makan ngan senang hatinya. Roper² jam nie tipu aku la! Dah aku lambat, aduh la.... bikin onar betol ini jam. Keketok jam nie, dier idop balek. Pastu 2-3 ari lg, dier bikin panas lg. Memandangkan aku mmg ada 1 jam je (aku nie jenis yg pakai barang itu sampai rosak, baru ganti, aku mmg jenis yg setia..termasokla hanpon aku), aku rasa aku kena beli jam baru utk exam. Kang aku exam, takder jam, camner nak tgk masa, kan kan kan? So, semalam aku gi lar membeli jam baru, lgpun sempena hari jadi aku bulan lepas, hadiahkan diri sendiri sebiji jam je la (pelik..tahun nie, hadiah aku sumer beli sendiri je aper aku nak). Janji ngan Ann jumper kat Lot10 kat kedai jam itu, tp dier bole tak dengo hanpon dier bunyi, cam nak rak aku tepon dier. Seb baek aku tak gi gegar dier kat opis Starhill tuh . Aku pun pilih² dan beli sendiri je lar. Taram la...aku mana reti beli membeli nie. Kalo amoi tuh kata cantek, aku rasa cantek la kot. Pilih lama gak lar, tp yg nak oter tali nye tuh yg lama, tangan aku kecik betol!

Taraaa....my Titus Watch
Cantek tak? hahahaha

Kaler Pepel

Iklan Jam Paling Spesel Di Abad Ini
Baeknye aku landing kat umah orang

Semalam ada hal jumper kekawan. Sblom tu, aku ada majlis berbuka puasa kat Sunway. Aku taram udang sepinggan. Steambot maaaa...apa lg..wlpun aku takbole makan, aku taram gak. Alang² dah depan mata...makan je. Pastu..sila la tgk muka aku yg kemerahan gegara makan udang. Aku tau aku alergik..tp napsu aku nak santap itu udang takbole tahan.

Dia Pun Nak Menyelit Gak

Tgh baeknye aku landing, ada plak orang tuh nak menyelit. Aiya, Kos nie.. geget kang. Penat tau tadi makan, tuh yg landing. Umah orang pun umah orang la..lgpun tuan umah pun tak kesah kalo aku landing kat sofa dierorang. Kalo umah aku ke, dah tentu aku landing atas katil. Kalo umah Kos...mana plak aku nak landing nie? Bole tlg pikir kat mana? Hahahahaha..
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Saturday, September 06, 2008

Happy Month

Bulan Ramadhan nie aku sgt bahagia selepas Bajet diumumkan aritu. Yess... dpt bonus bulan nie! Hahaha... dengan itu..aku ada la sket bajet utk aku spend wat diri aku yg windu nak menyopping. Bulan lepas besday aku, aku dapat satu hadiah yg besh dari seorang kawan. Berbekalkan voucher yg diberi oleh Jaya Jusco sempena besday, kawan itu pun membeli mende ini (tp dapat kurang RM50 ngan voucher aku).

Uzap Mini OSIM

Aku menjadi rajin 'mengegarkan' peha aku yg semakin bebesar. Tetiap mlm tuh aku pakai. Satu peha 30mins. Tgu lg la sebulan kot² peha aku mengecil ke saiz asalnye. Suar jeans Levi's aku ada 2 helai takbole pakai gegara pembesaran peha (peha ke montot yg beso) aku ini. Padahal suar tuh aku beli akhir tahun lepas. See...aku cepat membesar kan certain parts.

Perasaan Menyopping Melanda
Aku menyopping sakan gak lar dari last week ke this week. Takder lar byk sgt mende aku beli, aku terpaksa membeli suar krn peha aku yg membesar itu. Tukar saiz la kiranya. Siyes weh, aku nye saiz sudah tukar! Hahahaha

Sepasang Jeans Giordano
2 pasang Khakis PDI

Levi's Low Waist
Dulu aku memakai 27~
Skrg aku kena pakai 29~
Giler...punggung aku membesar juge! Pinggang aku tak membesar la :รพ
Semalam aku dah pakai suar nie gi jejalan menyopping.
Perfum Diamonds
Smlm ada sale kat SOGO. Aku pun sambar ar sbb dapat beg beso yg Pree.

MATTA Fair

Aku gi PWTC gak semalam. Gi skodeng kot² ada package percutian yg menarek. Aku ambek sumer brochures yg ada. Tanya memacam gak kat dierorang. Aku redeem genting points. Hiks, aku sudah wat booking bilik First World Hotel utk tahun depan. Rasa cam nak try Firefly tp cam seram je. Raya nanti nak gi mana? Masih menelek brochures yg ada. Tp aku mmg giler, mgu depan aku nak exam, kursus abes ujung bulan 10, aku sudah memikir nak gi bercuti! Tp aper aku kesah, janji aku bahagia! Blwekkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....

Oh ye, semalam aku 'berbuka' on time ikot azan Maghrib.. biasanya aku 'bersahur' (bekpes la) jam 7pagi dan 'berbuka' (dinner) jam 6.30ptg.Tp semalam, sbb aku bz sgt...so aku berpuasa la kiranya cam orang laen. Aku 'berbuka' puasa kat santini (ye kot camtu ejaan dier) kat KLCC bersama Koko & Ann. Buffet...bole tahan sedap. Tp camera tak bawak plak dah.. Balik umah tgk dvd ngan pasangan bahagia nie. Aku bole tetido seawal 10.30mlm kat sofa sementara dierorang melayan dvd. Penat sgt la tuh kan... ntah jam braper dierorang balik pun tak ingat, sbb pas aku kunci & totop pintu, aku teros wat terjun tiruk atas katil. Sesedar jam 7pagi tadi, rasa sgt fresh, haiya..aku nak bekpes aper plak nie?

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Friday, September 05, 2008

Aku 'Ditembak'

Aku 'Ditembak' Oleh Silent Reader Aku

Huwargh, jgn tatau, aku pun ada silent reader. Hehehehe. Last Sunday, tika aku sedang duduk bersila di tepi jalan Dataran Merdeka, ada sesorang itu sgt terkejut ternampak aku berdepan ngan dier. Teros aku ditembak la. Kedian dier jerit dalam shoutbox aku..aku ditembak secara tak sengaja, tak sengaja la sgt. This reader was from RedMummy nye blog. Tak sangka plak this awek mmg baca blog aku and dier recognize aku dari jauh. Huhuhu... mekaseh ek Mas. Sila layari blog awek ini... asal dari Sabah...Keje kat KL... Solo Molo....

http://mylittleparade.blogspot.com/

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Monday, September 01, 2008

Kena 'Ikat' La

I'm The Heartless Devilish

Orang kata, bulan puasa nie hantu kena ikat. Aisehman, aku baru nak feels so evil, dah kena simpan balik tanduk itu. Cik Reen, sila tanggal itu tanduk pls, ini sudah masok bulan Ramadhan. Hantu sumer kena ikat. Takyah nak jadi hantu k? Hiks

Anyway... sajer jer nak ucapkan kpd sumer readers/bloggers/ my fwens/ my enemies

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL MUBARAK
&
SELAMAT BERPUASA


Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Merdeka Parade 2008

Happy 51st Merdeka To All Malaysians.
Woke up as early as 6.30am on Public Holiday, thats not really me, but to attend The Merdeka Parade, aku rela bgn awal, semangat giler. Siti was still asleep, she was the one who really wanted to go to Dataran Merdeka but yet, she was sleeping like a baby. After I had my shower, I woke her up. Took a cab from my place coz we were already late. Haiyo, bole ke kiter duk kat depan tuh kang Siti weh? Met Zuhrie & few guys from CS Photoschool's Forum. Bought a bottle of mineral water & pau (kueh pau la) for light breakfast. No time to makan² kat kedai mamak. Squeezed ourself here and there, carik port yg menarek, nak 'menembak' nye pasal, sanggup la kiterorang nie menyelit. Sekali Ann sms, 'weh ko masok tv la ngan Siti'. Hahaha.. tgh² kiterorang menyelit tuh pun bole masok tv ke? Cam nak tercabut gak lar our legs nie kan, pusing punye la jauh, siap melintas depan pasukan perbarisan, semata-mata nak gi ke seberang. Yes, pakcik askar kasik kiterorang yg pegang camera² nie duk kat depan. Bebetol tepi & depan, kat garisan permulaan perbarisan lg u all. Miakakaka.. kelas gitu pakcik askar itu. Sayang pakcik Askar. Aku & Siti baek nye duduk bersila kat tepi jalan, tgu taim perbarisan bermula. Bangun duduk bangun duduk tatau lar braper kali pagi semalam, asyik nyanyi lagu Kebangsaan- Negaraku. Ada kot aku rasa dalam 4-5 kali. Aku siap baca ikrar negara lagi wokey. Kuikuikui, semangat patriotik sungguh la aku semalam. Ekceli it was my 1st time tgk perbarisan Hari Kebangsaan secara live di Dataran Merdeka. Sgt besh. Wlpun panas, aku harungi keterikan kepanasan matahari yg memancar itu dengan jayanya. Kalo ujan, aku lari dulu la, sbb takot Nicky aku kebasahan. Aku kebasahan takpe, tp kalo Nicky aku masok air, aku bole meraung giler meroyan. It was really memorable to me, I saw someone that I really wanted to see for such a long time. Ooh, dier sungguh hensem & smart. Superb mabeles gorgeous & nyummy. Who is he? Ofkos la bukan this angkasawan. This angkasawan ramai sgt minat. Malas ar nak minat kat dier. Carik orang laen la.
Dr Sheikh Muszaphar Shukor- Angkasawan Negara
Kanak-kanak Tadika Yg Tomey
Semangatnye dieroang nie. Sanggup bangun pagi utk perbarisan.
Wah, anjing. Sgt kewl. Anjing penyelamat Bomba.
Me & Siti
Perbarisan dah abes. Meronda tgk group koir IPG. TERIMA KASIH Malaysia. Cantek kan dierorang buat sumer tuh. Sian dierorang berpanas utk berhari-hari.Demi Negara Yg Terchenta, mereka berkorban apa saja.
Inilah Kumpulan Koir IPG.
Terdiri drpd Guru² Pelatih dari seluruh Institut Perguruan Malaysia. Braper ribu orang agaknye ye? Ntah, tp mmg beribu. Smoga mereka menjadi guru² yg berwibawa & berdedikasi di masa yg akan datang.
The AJK from BPG ( Bahagian Pendidikan Guru)
Merekalah yg menguruskan kumpulan Koir IPG utk Hari Kebangsaan setiap tahun.
Cak, gotcha. Jeling aper bang?
Hiks.. ( Hanya Siti Yg mengetahui)

Merdeka! Merdeka! Merdeka!
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Wednesday, August 27, 2008

Gifts For My Fwens

Voucher Manjakan Badan

Arinie aku jejalan sekejap kat Ampang Point. Aku gi membayo segala bil². Sedang aku jejalan itu, aku tgk ada promosi spa² or saloon. So, memandangkan aku nie agak sker memanjakan badan aku yg lemau ini, aku pun membeli la voucher yg valid sampai 1hb November. Aku nye agak mahal la sket, pakej nye Body Mask & Scrub, Herba Sauna, Massage & Milk Bath dengan rega RM150. Giler murah, so aku sambar la.
Di sini aku ingin mengumumkan kepada rakan² wanita terapat ku, aku ingin memberi hadiah besday kalian utk tahun nie.
Senarai Besday kekawan ku,
1. Shuwen - 15 Sept
2. Siti Kotak - 19 Sept
3. Ann @ Temah - 21 Okt
4. Misha Mi @ Zura - 23 Okt
5. Mai @ Ukane - 28 Nov

*Utk Ezna... aku terpaksa tukarkan hadiah laen la sbb beliau mengandung. Tidak sesuai utk dapatkan voucher ini. Ezna, aku kasik ko hadiah laen la k?

Kalian mendapat voucher manjakan badan anda dari saya. Pakej ini termasok Body Scrub and Mask. Dan anda perlu memilih satu lg acara badan yg diingini, antaranya
1. Herba Sauna
2. Relaxing Facial
3. Tummy Wrap

Ingat...anda pilih hanya 1 antara 3 di atas.

Selepas itu, kiter bole dapat Fish Spa Secara Pree! Hadiah bole dituntut selepas kiter semua memilih tarikh dan masa yg sama utk bersuka ria di Spa. Tidak dibenarkan pergi seorang diri. Hahahahahaha.....
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Monday, August 25, 2008

I Hv A New 'Hosmet'

Yehaaa...senyum sampai tinger
I Hv A New 'Hosmet' @ 'Toy'

Kihkihkih.. Thanx To Ann & Koko Sbb Temankan Aku Petang Tadi..

Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Wednesday, August 20, 2008

Games & Holidays

Games Yg Terdapat Dlm
http://ov.cematrix.net


Mintak maap la kekawan. Biler cuti je, aku mmg maen games. Dah nak camner, kaki games mmg gini kot. Duniya nak terbalik ke aper, games tetap kena maen. Celik mata je game, nak totop mata pun game. Mimpi pun game. Mandi pun pikir cam nak counter balek points orang laen. Wlpun assignments ku berlambak, harus aku main games. Kasik Kejar itu points. Sesuai utk sumer lapisan masyarakat. Sila pakai Mozilla Firefox & pastikan browser anda ada flash, k? Kalau guna Firefox tapi takde flash nanti dia auto detect suh install terus.
Mari kiter lawan!!!!!!
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.

Monday, August 18, 2008

Me & My Skin

To all my readers & frens
Sempena Besday aku yg 30th, I would love to reveal few things about myself which I think you guys should know about it - mana yg tak penah jumper aku lagi la k. Parts of the real me. Bukan meraih simpati sesiapa, tapi aku takmao some of you terkejot bila bertemu ngan aku oneday. Kiter nie kan bloggers, mana la tau, kiter nak wat perjumpaan ke aper kan. Blogger yg penah jumper yg aku kenal dari blog, aku bole kira ngan jari. Senarai yg aku penah jumper personally,

1. a male blogger (gone with the wind )
2. Incik Kos (gi open house dier..and makin hari makin rapat plak ..opsss...)
3. Cikgu Wiween (well..bukan kenal dier dari blog, kenal dier since mIRC lg, tp sejak blogging nie rapat ngan dier... baru lar terbukak hati nak jumper)

4. RedMummy (jumpe sbb nak ambik tiket kuntilanak..and aku nak pass hadiah besday beliau)


see...
only 4. Lelaen yg aku jumper tuh, bukan aku kenal dierorang dari blog. Hahaha, dierorang mmg aku kenal sblom aku & dierorang berblogging. And some of them aku kenal di luar dulu then dierorang ada blog. Kiranya bukan aku kenal dari blog la ok?? Aku mmg takot nak jumper orang. Seriously, no joke. Kes aku pi umah Incik Kos tuh pun aku pikir berpuluh kali. Seb baek ada Cik Ann & Incik Koko yg sudi meneman. Aku ada masalah dalaman bila nak jumper orang baru. Masalah dalaman itu wujud sejak aku kecik lagi. Aku malu ngan keadaan diri aku. Aku malu nak berdepan ngan orang sometime, tak kira lelaki ke pompuan. Aku takot orang tak terima seadanya keadaan diri aku. Naper? Kerana aku tak dilahirkan seperti orang laen. Ewah, cam alien la ko. Hiks, aku bukan alien. Now let me tell you why.

1. I'm an Autosomal Recessive Congenital Ichthyosis patientAku dilahirkan dengan salah satu penyakit kulit kering. Jgn risau. Jika ko sentuh aku pun, takdenye nak berjangkit. Korang nampak tak kulit aku yg tak cantek itu? Kulit aku yg kering dan kekadang mengelupas. Ada petak² kat tangan aku, dahi aku (sbb tuh aku pakai bandana) to cover up the ugliness. Aku pun tau malu la! Miakakakakakaka. Aku tidak bole berpanas. Kalo berpanas, kulit aku akan menjadi merah & aku rasa mao pitam. Kulit aku menyerap haba kerana aku tidak mempunyai liang peluh. Biasanye aku elak daripada berpanas, tp time pegi bercuti di tepi pantai, aku peduli haper, panas pun panas la! Pengsan pun ada kekawan tlg angkat pi spetal. Aku tidak bole berada di dalam bilik ekon terlalu lama. Sekali lagi, kulit aku menyerap sejok, sampai biru² kuku & bibir aku. Kulit aku akan menjadi terlalu kering & tegang juge dalam ekon. Susah aih nak idop, panas takbole, sejok pun takbole. Pepandai ajer lar aku meng-ejas diri dalam sumer keadaan. Kalo korang nak ajak aku kuar, jgn lar ajak lepak tmpt panas k? Aku kenot go. Aku takbole, aku kan puteri lilin.

Copy paste dari http://www.geneclinics.org/profiles/li-ar/details.html
Although most neonates with autosomal recessive congenital ichthyosis (ARCI) are collodion babies, the clinical presentation and severity of ARCI may vary significantly, ranging from harlequin ichthyosis, the most severe and often fatal form, to lamellar ichthyosis (LI) and nonbullous congenital ichthyosiform erythroderma (NCIE). Although these phenotypes are now recognized to fall on a continuum, the phenotypic descriptions are clinically useful for clarification of prognosis and management. Infants with harlequin ichthyosis are usually born prematurely and are encased in thick, hard, armor-like plates of cornified skin that severely restrict movement. Life-threatening complications in the immediate postnatal period include respiratory distress, feeding problems, and systemic infection. Collodion babies are born with a taut, shiny, translucent or opaque membrane that encases the entire body and lasts for days to weeks. LI and NCIE are seemingly distinct phenotypes: classic, severe lamellar ichthyosis (LI) with dark brown, plate-like scale with no erythroderma and NCIE with finer whiter scale and underlying generalized redness of the skin. Affected individuals with severe involvement can have ectropion, eclabium, scarring alopecia involving the scalp and eyebrows, and palmar and plantar keratoderma.

Yes, aku dilahirkan tidak cukup bulan. My mum terbersalinkan aku awal. Seperti ibu lain, my mum juge terkejot bila doktor mengatakan aku dilahirkan dengan sedikit kelainan, nak² lg aku nie adalah 1st baby-nya. Anyway, aku tak penah tanya mummy apa perasaan dier bila dier melihat aku for the 1st time. As far as I concern, aku dimasokkan ke dalam incubator selama berbulan.
Aku membesar sbg kekanak laen wlpun aku ada kelaenan. Cuma, few things yg aku takbole lupa sampai skrg. Aku digelar anak ular. Saper kasik gelaran itu? Yesza, kekawan skolah. Dari sekolah rendah sampai sekolah menengah. I dun have many close friends. Orang takot nak berkawan ngan aku. Even ada few mothers, tak kasik anak² dierorang kawan ngan aku. Takot berjangkit katanye. Kerana statements gitu, my mum selalu nanges. Hari² aku balik sekolah, aku nanges. Till one time, my mum pegi ke skolah, merayu pada cikgu² supaya bgtau kat bebudak laen jgn ejek aku. Agaknye mmg dari kecik aku jenis tatau malu, aku tetap pegi skolah ngan muka selamber, tp tang tghari je, aku nanges la. Takder kawan kat skolah. Aku tak penah salahkan kekawan zaman kecil ku, sbb dierorang bebudak kan, apa la yg depa tau. Tp kalo dah sekolah menengah tuh, mmg melampau la mengejek aku gitu. Aku diejek dikeji kerana kulit aku. Balik umah, ngadu kat mummy, mummy kata blajo elok², tunjuk kat orang that aku bole survive juge seperti orang laen wlpun aku laen.
Lucky me, aku ada keluarga yg very supportive. I hv a mother that dun bother what ppl said abt her only daughter. Wlpun aku laen, aku tetap dihantar ke skolah sampai peringkat yg tertinggi. Kalo orang laen, aku rasa dierorang dah sorok dah anak dierorang dalam umah (anda setuju?). Aku survive macam orang laen survive. Apa anak orang laen dapat, aku dapat. Apa anak orang laen blajo, aku blajo. Aku dapat secukupnya dari yang sepatutnya.

To My Family
Thanx so much to my beloved mum, my dad & 2 brothers. My mum is a strong woman. Coz of them, I can live till today. Mereka tidak pernah malu dengan kelainan aku. Esp to my both of my brothers, aku tau kekadang mereka juga diejek kerana mempunyai sorang kakak yg lain. Selalu juge mereka bertumbuk ngan kawan kerana back-up aku. Pantang dierorang dengo aku diejek, konpom dierorang gi carik and tumbuk. Hiks, besh dapat adik camtu.

To all my frens
Thanx for accepting me for what I am. Terima kasih kerana kamu semua tidak geli untuk berkawan ngan aku, sentiasa bersama di kala naek turunnya idop aku.

To all my kids ( my pupils)
Thanx kerana salam & cium tangan gurumu yg tidak cantek ini. Kekadang aku menanges seorang diri, kerana anak² ini penah menanyakan, 'cicer, kenapa tangan cicer camnie?' Wlpun mereka bertanya, tp mereka tidak penah lupa utk ciom tangan aku setiap hari.

To all men yg penah singgah dalam idop ku (special men la k)
Thanx for all the loves & cares. Wlpun hanya sementara dan sekejap, aku menghargai segala kenangan terindah itu. Mekaseh kerana sanggup berjalan di sebelah aku & berpimpin tangan. Mekaseh juge kerana tidak malu utk memperkenalkan aku sbg *tut* di depan kekawan mu. (sumer kesah lama aih... skrg aku single...)

Namun Ku Punya Hati (Iklim)
Senyumku tak seghairah
gerak gaya tidak selincah
mataku tak seayu
kicau burung pun tak semerdu
namunku punya hati
juga gayaku perasaan
hidupku yg begini
kadar waktu di izin Tuhan
tidakku pinta lahir kedunia
tidakku duga cacat begini
bukanku minta kasih dan sayang
bukan ku rayu bantu simpati
maafkan wahai teman
kumenumpang disudut dunia
mencari ketenangan
sampai masa ku pergi jua

Sudah 30 tahun aku berjalan on the street with my dry skin. I have what I want. I hv good life. Thanx to all again who are always with me. Most gambo yg aku post previously, aku edit, sbb tuh la tak nampak kelainan kulit aku. Kerana kulit aku camnie gak, aku single sampai arinie. Terima la hakikat itu Cik Reen. Muekekeke. Aku sedar saper diri aku.
Life. Is. Colourful. To. Make. My. Life. Wonderful.